رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حمایت کشورهای عضو جنبش غیر متعهد‌ها را از طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سخنرانی روز گذشته (شنبه) خود در هفدهمین نشست جنبش غیر متعهدها در ونزوئلا، کشورهای عضو جنبش را به حمایت از ابتکار عمل فرانسه در خصوص برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح تا پایان سال جاری فراخواند.

 وی افزود: حمایت کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها از ابتکار عمل فرانسه در برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح، عامل پایان یافتن درگیری‌ها و از بین رفتن بهانه‌های افراط‌گران و حامیان تروریسم است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: ما بدون استثنا خواهان صلح برای تمام افراد جهان هستیم.

محمود عباس گفت: پس از گذشت هفتاد سال از حادثه نکبت، هنوز بیش از 6 میلیون پناهده فلسطینی وجود دارند که منتظر بازگشت به وطنشان و بازپس‌گیری املاکشان بر اساس قطعنامه 194 سازمان ملل هستند.

وی افزود: جوانان فلسطینی 49 سال است از اشغال رنج می‌برند و خواستار پایان یافتن آن هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: از تمام کشورهای عضو جنبش جنبش غیر متعهدها می‌خواهم تلاش‌ها و حمایت‌های خود از فلسطین را در محافل بین‌المللی افزایش دهند تا هر چه سریع‌تر صلح و امنیت در این کشور برقرار شود.

عباس با اشاره به تلاش‌های اشغالگران در سرکوب مردم و بی‌اثر کردن تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح در فلسطین افزود: ما همواره خواستار صلح هستیم و برای تحقق آن بر اساس قطعنامه‌های قانونی و بین‌المللی، مبدا زمین در برابر صلح و تحقق دیدگاه حل و فصل مشکلات میان تشکلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از راه‌های مسالمت‌آمیز و قانونی در تلاش هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان گفت: مسئله صلح در فلسطین تا زمانی که صهونیست‌ها به اشغال آن ادامه می‌دهند محقق نمی‌شود و دولت فلسطینی مستقل تشکیل نخواهد شد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار