کارگاه آموزشی تئاتر، نمایش و تعزیه با حضور استاد برجسته تعزیه، نمایش و مداحی کشور در یاسوج برگزار شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛کارگاه آموزشی تئاتر، نمایش و تعزیه به همت سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با حضور بهرام شهبازی، استاد برجسته تعزیه، نمایش و مداحی کشور و هنرمندان این رشته در یاسوج برگزار شد.

ربیع‌الله اصالت‌فر در حاشیه برگزاری این کارگاه، با بیان اینکه هر چه داریم از شهدا است، اظهار کرد: باید با توجه به اتفاقات دنیای امروز بیشتر به این موضوع توجه کرده، ادامه دهنده راه شهدا و انتقال دهنده پیام آنها باشیم.

وی برگزاری کارگاه نمایش، تئاتر و تعزیه را از ضرورت‌های مورد نیاز استان عنوان کرد و بیان داشت: شناسایی استعدادهای برتر، توجه، تقویت و به کارگیری آنها در برنامه‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها است.

این مسوول با بیان اینکه بهرام شهبازی مدرس این کارگاه است، گفت: شهبازی از اساتید برجسته و مطرح کشوری در رشته نمایش، تئاتر، تعزیه و مداحی کشور است.

اصالت‌فر ضمن ابراز خرسندی از حضور این هنرمند بزرگ در استان، گفت: بازدید و حضور در دوره آموزشی سرگروه‌های حلقه صالحین و حضور در یادواره شهدای بابکان از دیگر برنامه‌های این استاد بود.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه هنرمندان استان باید در اجلاسیه شهدای استان برنامه‌های مختلفی از جمله نمایش صحنه ای و خیابانی اجرا کنند، یادآور شد: با دعوت از این استاد کشوری و برگزاری این کارگاه سعی در تقویت و توسعه کار تعزیه خوانی، نمایش و تئاتر را داریم.

وی تقویت و آشنایی هنرمندان با شیوه کار هنری در حوزه ایثار، شهادت و ماه محرم را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد.

اصالت‌فر تصریح کرد: کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد از 11 تا 15 مهرماه در یاسوج برگزار و هنرمندان استان در این چند روز ویژه برنامه‌های هنری و فرهنگی مختلفی را اجرا خواهند کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.