هکرهای که به صورت غیرمجاز به بیش از 5 هزار حساب بانکی در کشور دسترسی داشتند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سيد محمود ميرفيضی فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: در پی مراجعه يکی از شهروندان به پليس مبني بر اينکه فردی ناشناس از حساب بانکی اش به صورت غير قانونی و اينترنتی بيش از 80 ميليون ريال برداشت کرده است، موضوع در دستور کار ماموران پليس فتای استان قرار گرفت.

وی گفت:کارآگاهان پليس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی دريافتند، افرادی ناشناس با دسترسی به حساب بانکی و رمز عبور کارت اعتباری مالباخته، در فواصل زمانی مختلف اقدام به خريد شارژ تلفن همراه از مبالغ 20هزار ريالی تا 200 هزار ريالی کردند.

سردار سيد محمود ميرفيضی افزود: ماموران پس از چند روز تلاش شبانه روزی، رد يکی از متهمان به کلاهبرداری اينترنتی را در استان کرمانشاه زدند و با هماهنگی مقام قضائي متهم در عملياتی غافلگيرانه و ضربتي دستگير شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهم در تحقيقات اوليه پليس، ضمن اقرار به بزه انتسابی از همکاری با دو متهم ديگر اين پرونده در تهران خبر داد، افزود: همدستان اين متهم در يک عمليات ضربتی دستگیر و ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند، با استفاده از نرم افزار کيلاگر و هک حساب کاربری افراد به اطلاعات حساب بانکی آنها دسترسی پيدا کرده و با اين اطلاعات اقدام به خريد شارژ و برداشت غير مجاز از حساب افراد می کردند.

سردار ميرفيضی گفت: اعضاي اين باند تاکنون به بيش از پنج هزار حساب بانکی دسترسی داشتند و بيش از دو ميليارد ريال از شهروندان در استان مازندران و ديگر استان ها کلاهبرداری کردند.

وی از مردم خواست، هشدارهای پليس فتا را جدی بگيرند و در هنگام انجام عمليات بانکی از طريق اينترنت و فضای مجازی، سعی کنند، حتی الامکان از طريق صفحه کليد مجازی برای وارد کردن اطلاعات استفاده کنند.

وی از شهروندان خواست، ايميل های ناشناس دريافتی را در سيستم خود باز نکنند، چون ممکن است اين گونه ايميل ها محتوی بدافزار کيلاگر باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.