با حضور مدیر کل آموزش و پرورش اجلاس رؤساي آموزش و پرورش استان در آستانه بازگشایی مدارس،در محل سالن انديشه اداره كل آموزش و پرورش برگزار گردید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر کل آموزش و پرورش استان در مراسم آغازین این اجلاس اظهار داشت: تسری اخلاق محوری، حرمت و ادب در جامعه و حفظ شان و منزلت معلم در جامعه از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش استان می باشد.

سید مصطفوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تابع هیچ جریان سیاسی نیست؛ خاطر نشان کرد: نظام تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران تابع ولایت و برنامه های دولت تدبیر و امید می باشد.

وی  گفت: پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت بدور از سیاسی کاری رویکرد دولت در آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه امسال عدالت و کیفیت آموزشی در کلیه برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه ویژه بوده است؛ افزود: امسال طرح کیفیت بخشی به پایه اول ابتدایی به عنوان زیرساخت نظام آموزشی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اولیا دانش آموزان در خصوص انتظارات معلمان عزیز آموزش می بینند.

سیدمصطفوی با بیان اینکه 580هزار دانش آموز و 38هزار معلم برای اغاز سالتحصیلی جدید آماده می شوند؛ اضافه کرد : شاداب سازی محیط درونی و بیرونی مدارس با همکاری شهرداریها و ساماندهی نزدیک به 4هزار سرویس مدارس از اقدمات صورت گرفته در این خصوص می باشد.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته در پروژه مهر 95 گفت: نقل و انتقالات نیروی انسانی، بازنشستگی 1400 فرهنگی، آغاز به کار 1هزار و 230 معلم جدید، تخصیص 1 میلیارد تومان بعنوان سرانه دانش آموزی، تخصیص 1.5 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس، تخصیص 1 میلیارد تومان برای تعمیرات جزئی مدارس، اعزام کاروان وسایل ورزشی امید2 با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان از مهمترین اقدمات صورت گرفته در قالب این پروژه می باشد.

لازم به ذکر است ؛ در این اجلاس در خصوص اقدمات صورت گرفته در قالب پروژه مهر 95 و میزان آمادگی مدارس استان برای بازگشایی مدارس بحث و بررسی صورت می گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.