فرماندار تهران مطرح کرد؛

صرفه‌جویی 10 هزار تنی مصرف نان در تهران/قیمت نان سنگک 1300 تومان است

فرماندار تهران از صرفه‌جویی 10 هزار تنی مصرف نان تهرانی‌ها در 6 ماه گذشته خبر داد.

صرفه‌جویی 10 هزار تنی مصرف نان در تهران/قیمت نان سنگک 1300 تومان است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی فرهادی فرماندار تهران در حاشیه شورای آرد و نان شهرستان تهران که عصر امروز (یکشنبه) در سالن جلسات فرمانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز یک کارگروه شهرستانی آرد و نان تشکیل شد و ما به دنبال این هستیم که این کارگروه هر چند وقت یکبار تشکیل و فعال شود. بنابراین در این جلسه بحث نانوایی‌های آزاد پز و یارانه بگیر مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و مقرر شد در دو مقوله کیفیت؛ نظارت بیشتری بر روی آرد صورت بگیرد و در زمینه کمیت؛ با توجه به پراکندگی‌های استان اگر در جایی نیازی به احداث نانوایی است حتما ایجاد شود.

فرماندار تهران تصریح کرد: تعداد زیادی نانوایی‌ غیر مجاز ایجاد شده‌اند که حتما برخورد لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت و تا مجوز‌های لازم را دریافت کنند بحث بهداشت و درمان، جا و مکان و مرحله پخت باید بررسی شود.

فرماندار تهران با بیان اینکه ماهیانه در تهران 36 هزار تن آرد توزیع می‌شود، گفت: 4 هزار و 120 نانوایی وجود دارد که هزار و 122 واحد آن آزاد پز و 2 هزار و 995 واحد یارانه بگیر هستند.

وی گفت: در 6 ماه گذشته در تهران 10 هزار تن صرفه‌جویی در مصرف نان داشته‌ایم که این نشان می‌دهد مصرف نان نسبت به گذشته بهینه شده است. به این معنا که 30 درصد ضایعاتی که در مورد نان وجود داشته مانند گذشته نشان‌دهنده اصراف‌ نیست چون مصرف نان تهران در گذشته بیشتر از این بوده است و این نکته بسیار مهمی است و باز هم اگر صرفه‌جویی شود و مردم در خرید نان مورد نیازشان دقت داشته باشند ضایعات آنچنانی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به کیفیت نان گفت: اگر ما نان را اندازه نیازمان خرید کنیم و آن نان از کیفیت مناسبی برخوردار باشد از دور ریز شدن آن جلوگیری خواهد شد.

فرهادی در ادامه تأکید کرد: تا یکسال آینده گندم در سیلو‌های تهران ذخیره شده و امسال هم سال خودکفایی گندم بوده و خوشبختانه هیچ مشکلی از طریق ذخیره توسط غله و بازرگانی وجود نداشته است.

فرماندار تهران در ادامه گفت: از 4 هزار و 120 نانوایی که در تهران وجود دارد حدود 800 واحد آن‌ سنگک و مابقی سایر نانوایی‌ها هستند.

فرهادی اظهار کرد: تهران کمترین سرانه مصرف نان را داشته یعنی مصرف 5 کیلو در ماه و این در حالی است که سرانه مصرف کشور 7 کیلو است و این رقم مناسبی است که کمترین رقم مصرف در سطح کشور را تهران دارد.

وی با اشاره به نظارت و بهداشت نانوایی‌ها گفت: چند تصمیم در این زمینه گرفته شد اول جلوگیری از احداث خودسرانه نانوایی‌ها، دوم تسهیل برای احداث نانوایی‌ها در اماکن مورد نیاز که قرار شد نظارت از طریق اتحادیه‌ها و اصناف صورت بگیرد، اصناف بویژه وزارت بهداشت و درمان باید در این راستا نظارت‌های کافی و لازم را انجام دهند همچنین بازدید‌های 5 ماهه نخست امسال از طریق وزارت بهداشت و درمان دریافت شود و نانوایی‌هایی که کمتر بازدید شده‌اند مجددا بازدید و اگر نواقصی وجود داشت برطرف شود.

وی با اشاره به رکود در بازار نانوایی‌ها گفت: چند نکته در این زمینه وجود دارد که باید یک کار تحلیلی در این زمینه که تهران کمترین مصرف نان را دارد انجام شود و از طرف دیگر اینکه 10 هزار پوند ذخیره 5 ماه امسال بوده و از سوی دیگر اتحادیه‌ها معتقدند که در این زمینه رکود وجود دارد و یکی از دلایلش این است که در گذشته کیفیت نان‌ها پایین‌تر بوده دور ریز نان بیشتر بوده است.

فرماندار تهران در ادامه گفت: نکته دیگر در این خصوص این بود که چون نان خیلی ارزان بود مردم مصرف و خرید بیشتری داشته‌اند و هم‌اکنون که نان قیمتی مناسب پیدا کرده مردم به اندازه نیازشان خریداری می‌کنند.

فرماندار تهران تاکید کرد: ما باید نان را به اندازه نیازمان خریداری کنیم تا از دور ریز بودن آن جلوگیری کنیم و نانواها باید دقت بیشتری کنند که نان باکیفیت پخت شود.

وی در پایان گفت: قیمت نان سنگک 650 گرمی آزاد پز 1300 تومان است.

انتهای پیام /

برچسب ها: صرفه‌جویی ، تهران ، نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار