با بهبود اوضاع داخلی نیجریه، بازار جهانی نفت ممکن است با مشکلات بیشتری در تثبیت بهای طلای سیاه مواجه شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ پس از 2 سال نوسانات شدید بهای نفت و آینده نامشخص بازار طلای سیاه، روسیه و عربستان سعودی از احتمال تنظیم برنامه ای برای کنترل سطح تولید نفت و بهای آن در بازار جهانی خبر دادند. 

مسکو و ریاض که هر دو از بهای پایین نفت متضرر شده اند اعلام کردند برای مشکل ادامه روند کاهش بهای نفت در سطح جهان، باید اقدامی متناسب صورت گیرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اظهار کرد حتی ایران که در تلاش است سطح تولید خود را به میزان پیش از تحریم ها برساند، می تواند در طرح فریز تولید شرکت داشته باشد.

این در حالیست که مخالفت ایران با شرکت در اجلاس طرح محدودیت تولید ماه آوریل باعث شد تا کشورهایی همانند عربستان نیز از این اقدام سرباز بزنند.

با این حال انتشار بیانیه ای از سوی دبیر کل اوپک درباره اجلاس الجزایر، سردی دوباره ای را به بازار نفت وارد کرد.

محمد بارکیندو، دبیرکل نیجریه‌ای اوپک در این باره اظهار کرد: "این اجلاس، نشستی غیررسمی خواهد بود و در آن تصمیمی قطعی اتخاذ نمی شود."

نیجریه، پرجمعیت ترین کشور آفریقا و عضو اتحادیه اوپک از سال 1971، در زمینه صادرات نفت روزهای بهتری را تجربه کرده است. در طول یک سال گذشته، گروه های مسلح بارها به خطوط نفتی این کشور حمله کرده اند و زیرساخت های آن را از بین برده اند. اقتصاد نیجریه برای دو سه ماهه متوالی با رکود مواجه شده است. این در حالیست که بیش از 70 درصد درآمد این کشور از راه فروش نفت حاصل می شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی نیجریه، تولید نفت این کشور در سه ماهه دوم از 2.11 میلیون بشکه در روز به 1.69 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

با این حال هفته گذشته یکی از گروه های مسلح نیجریه از توقف حملات خبر داد و اعلام کرد برای انجام مذاکرات با دولت آمادگی دارد.

به همین دلایل نیجریه احتملا با قرار گرفتن محدودیت در سطح تولید نفت مخالفت خواهد کرد. این موضوع که نیجریه در صورت بهبود اوضاع داخلی در طرح فریز نفتی شرکت نکند، می تواند مساله ای شرم آور برای دبیرکل نیجریه ای اوپک محسوب شود.

لیبی نیز کشور دیگری است که امید دارد تا تولید نفت خود را افزایش دهد. بر اساس گزارش های منتشر شده لیبی و نیجریه می توانند در مجموع روزانه 800 هزار بشکه به تولید نفت بیافزایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار