مرگ نماینده دوچرخه سواری ایران ،گلبار نژاد اولین مرگ گروه ایران در المپیک نبوده است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال ۱۳۳۵ و در المپیک ۱۹۵۶ملبورن، ابوالفضل صدری، نماینده کمیته المپیک ایران در اتومبیلی که او را به مراسم افتتاحیه میبرد دچار سکته قلبی شده وجان باخت. در اتومبیلی که صدری را به ورزشگاه ملبورن می برد و به جز او علی باغبانباشی هم حاضر بود و باغبانباشی و راننده اتومبیل شاهد این صحنه دلخراش بودند.

 صدری رئیس اولین گروه رسمی فوتبال در ایران یعنی انجمن ترقی و ترویج فوتبال بود، او عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته المپیک را بعد از دکتر علی کنی داشت، صدری در ۷۰ سالگی جان باخت. او متولد سال ۱۲۶۵ بود و یکی از خادمان ورزش و از عوامل پیشرفت ورزش در کشورمان بود. وی یکی از اولین معلمین دانشسرای عالی ورزش بود. دانشسرای عالی ورزش‌‌ همان دارالمعلمینی بود که در سال ۱۲۹۸ تاسیس شد ودر مهر ۱۳۰۷ به دارالمعلمین عالی وسپس دانشسرا بدل شد. جلسات مربوط به دارالمعلمین ورزش در اردو گاه‌هایی چون اردوگاه منظریه برگزار شده و استاد میرزا مهدی خان ورزنده و ابوالفضل صدری در آن تدریس می‌کردند.

از نکات جالب پس از مرگ صدری این بود که مراسم ختم وی در ملبورن برگزار شد و در این مراسم امامعلی حبیبی کشتی گیر کشورمان قاری قرآن بود.

منبع:کاپ

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.