شیراز؛

رنگ و بوی اعتیاد زنانه

وقتی اعتیاد رنگ و بوی زنانه می گیرد تزلزل جامعه و افزایش جرم و جنایت دور از انتظار نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحمانیان معاون قضایی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: 45درصد جرایم زنان در زندان های استان فارس مربوط به جرائم حمل، نگهداری، استعمال و مشارکت در نگهداری مواد مخدر است.
رحمانیان مهم ترین علت اعتیاد بانوان را نا آگاهی با اثرات سو و مضرات مواد مخدر دانست و افزود: اطلاع رسانی و تقویت باورهای دینی می تواند نقش به سزایی در روند کاهش اعتیاد در بین بانوان داشته باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: برای درمان و بهبود بانوان به مواد مخدر در حال حاضر چهار کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان فارس وجود دارد که اقداماتی نظیر آموزش خانواده، مهارت های زندگی و کلاس های آموزشی ویژه اعتیاد به انواع مواد مخدر در این کمپ ها صورت می گیرد.
اسکندری ادامه داد: بیماران معتاد و خانواده های آن ها برای اطلاع از نشانی کمپ ها می توانند به سازمان بهزیستی یا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مراجعه کنند.
از آنجا که اعتیاد می تواند فرد را از دنیای واقعی دور کند یکی از مصاحبه شوندگان بهبود یافته در این خصوص گفت: زمانیکه مواد مخدر را مصرف می کردم از عالم واقعی به دور بودم و نمی دانستم چه کارهایی انجام می دهم و حتی به فرزندانم نیز هیچ احساسی نداشتم.
عبدالهی کارشناس و مشاوره خانواده با بیان اینکه گاهی اعتیاد از سر تفنن است و گاهی به تاثیر از همسر تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر می تواند از طریق دوستان و یا خانواده فرد معتاد صورت گیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.