رئیس حج و زیارت استان گفت: تاکنون یک هزار و 69 نفر از مردم برای شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی (ع) ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ غلامرضا ممیز اعلام کرد : ثبت نام در سامانه سماح از نیمه دوم مرداد ماه آغاز شده و طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت کلیه زائران می توانند از با مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir و یا مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی سراسر کشور نسبت به نام نویسی برای زیارت اربعین در سامانه مذکور اقدام کنند.

وی تعداد زائران ثبت نام شده استان را در سامانه سماح را یک هزار و 69 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 160 هزار نفر در سراسر کشور در این سامانه ثبت نام کرده و پیش بینی می شود این میزان تا 2 میلیون نفر برسد.

رئیس حج و زیارت استان ایلام از آغاز ثبت نام قطعی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح سازمان حج و زیارت خبر داد وافزود : ثبت نام قطعی آغاز شده و زائران متقاضی زیارت اربعین که پیش ثبت نام کرده اند می توانند به سامانه سماح سازمان حج و زیارت مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی در خصوص چگونگی اعزام زائران برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین سال جاری اظهار کرد: از آنجایی که مرز خروجی زائران بر اساس ظرفیت آن مرز مشخص می شود، لذا اولویت اعزام زائران بر اساس تقدم زمانی در ثبت نام زائران مشخص می شود و در صورت ازدحام در هر تاریخ، سامانه تاریخ های دیگری را به آنان پیشنهاد می دهد.

وی زمان آغاز صدور روادید را اوایل مهرماه اعلام و تاکید کرد : کنسولگری عراق از نیمه مهرماه در 12 نقطه کشور مستقر می شوند تا صدور روادید زائران بدون مشکل انجام شود.

وی اضافه کرد: امسال با همانگی هایی که با مدیریت و اداره فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت انجام شد مقرر شد به غیر از چهار دفتر زیارتی استان(سه دفتر در شهر ایلام و یک دفتر در مهران) تا قبل از ایام اربعین سه دفتر دیگر در نقاط مختلف استان برای سهولت در صدور رویداد زائران مستقر و ایجاد گردد.

رئیس حج و زیارت استان ایلام از زائران خواست ثبت نام در پیاده روی اربعین حسینی را به روزهای آخر موکول نکنند تا برای دریافت ویزا و دریافت خدمات بهتر با مشکل مواجه نشوند.









انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.