عبادی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اوباما دیدار می‌کند

نخست وزیر عراق به همراه هیئتی عالی‌رتبه، برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، دفتر نخست وزیر عراق  اعلام کرد: حیدر عبادی برای حضور در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به همراه هیئتی متشکل از مقامات این کشور عصر روز گذشته (یک‌شنبه)عازم نیویورک شد.

به گزارش بیانیه این دفتر، حیدر عبادی در این نشست سخنرانی می‌کند و با برخی از مقامات کشورهای جهان و مدیران سازمان‌های بین‎‌المللی دیدار خواهد کرد.

وی پیش از سفر به نیویورک در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم انتخابات آمریکا، بر ادامه حمایت نظامی و آموزشی آمریکا و حضور مشاوران آن در عراق تاثیری نگذارد چون جنگ ما علیه داعش تنها جنگ عراق نیست بلکه داعش خطری جهانی است.

وی افزود: امیدواریم حمایت بین‌المللی از عراق، به ویژه در این مرحله کاهش نیابد، چون عراقی‌ها جان خود را برای آزادی شهرهایشان فدا کردند و این به نفع جهان است که عراق در این جنگ پیروز شود.

از سوی دیگر دفتر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، نیز اعلام کرد: نماینده‌ای از این اقلیم در دیدار نخست وزیر عراق و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، حضور خواهد داشت.

 کفاح محمود، مشاور رسانه‌ای دفتر مسعود بارزانی، گفت: قرار است فواد حسین، رئیس دیوان ریاستی اقلیم کردستان، در نشست عبادی و اوباما حضور داشته باشد.

وی افزود: فواد حسین برخی از پرونده‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی اقلیم کردستان را برای بحث و بررسی در این نشست به همراه خواهد داشت.

کفاح محمود گفت: عملیات آزادسازی موصل، موضوع نفت میان اقلیم کردستان و بغداد و آینده اقلیم و منطقه در زمان بعد از داعش، مهمترین مسائل مورد بحث  در این نشست خواهد بود.

وی بر اهمیت بررسی این مسائل با رئیس جمهور آمریکا به عنوان همپیمان استراتژیک عراق و کردستان تاکید کرد. 

کفاح محمود در ادامه افزود: حضور یک نماینده از اقلیم کردستان در این نشست بسیار اهمیت دارد و به نوبه‌ی خود اولین  نشست در سطح سران عراق و آمریکا با حضورنماینده اقلیم کردستان است. وی حضور فواد حسین در این نشست را پیام مثبت دو کشور به اقلیم دانست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار