گردهمایی بانوان شهرستان شوط بامحوریت آغاز سرشماری عمومی آمارنفوس و مسکن درسالن هلال احمراین شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  جبارزاده فرماندار شهرستان شوط در این گردهمایی گفت: به منظور کاهش هزینه اجرای سرشماری، برای نخسین بار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشورمان به دو شیوه مدرن و الکترونیکی (بدون استفاده از کاغذ) اجرا می‌شود که شامل روش خودتکمیلی و ثبت اطلاعات توسط خانوار با استفاده از اینترنت در سامانه سرشماری اینترنتی و روش مصاحبه حضوری و مراجعه مستقیم مأموران سرشماری به مکان‌های سکونت خانوارها می‌شود.

جبارزاده در خصوص مصاحبه حضوری مأمور سرشماری با استفاده از تبلت گفت: در این روش مأموران سرشماری از 25 مهر تا 25 آبان 1395 به محل زندگی خانوارها مراجعه کرده و از طریق مصاحبه با یکی از اعضای خانوار، اطلاعات مورد نظر را جمع‌آوری و در تبلت همراه خود ذخیره می‌کنند. افرادی که از طریق اینترنتی فرم خانوار خود را تکمیل کرده‌اند، مجدداً توسط مأمور سرشماری نمی‌شوند، بلکه مأمور سرشماری تنها "کد آماری" که از طریق سیستم کامپیوتری یا پیامک به آن‌ها داده شده است را دریافت و در تبلت خود وارد می‌کند.

وی بیان کرد: در سرشماری 1395 برای نخستین بار در تاریخ سرشماری‌های ایران بجای پرسشنامه‌ها و فرم‌های کاغذی امکان مشارکت هموطنان در سرشماری از طریق اینترنت و جمع‌آوری اطلاعات با ابزار الکترونیکی تبلت فراهم شده است. پاسخگویان می‌توانند از طریق اینترنت پرسشنامه‌های سرشماری را تکمیل و ارسال کنند؛ در این صورت دیگر نیاز به مصاحبه مأمور آمارگیر با خانوار نخواهد بود.

فرماندارشهرستان شوط درباره تکمیل اطلاعات توسط خانوار در سامانه سرشماری اینترنتی ادامه داد: در این روش سرپرست با مطلع‌ترین عضو خانوار از 3 تا 24 مهرماه سال جاری می‌تواند با مراجعه به سامانه اینترنتی مورد نظر و با وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز ورود، به پرسشنامه سرشماری دسترسی یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد کند.

جبارزاده بیان کرد: پس از تکمیل پرسشنامه و تأیید نهایی آن، عددی تحت عنوان "کد آماری" از طریق کامپیوتر شخصی و یا پیامک در اختیار پاسخگو قرار خواهد گرفت. حفظ و نگهداری "کد آماری" بسیار مهم است چرا که اطلاعات پاسخگویان در اینترنت بر اساس "کد آماری" بازشناسی خواهد شد.

وی تصریح کرد : مردم کشورمان در همه امور به ویژه در آمار سرشماری نقش مهمی ایفا می‌کنند و اگر همکاری مردم نباشد به طور قطع آمار سرشماری نیز دقیق نخواهد بود و در شهرستان شوط برای توسعه منطقه و کاهش بیکاری و مشکلات مهاجرت نیاز است که مردم ساکن در این شهرستان نیز در این آمار همکاری همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.