رییس اجرایی به مردم اطمینان می دهد که در موافقت نامه صلح با حزب اسلامی هیچ موردی وجود ندارد که برخلاف منافع مردم باشد.

تعهدات دولت و حزب اسلامی در توافقنامه صلح پایدار خواهد بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دکتر عبدالله امروزدوشنبه (۲۹ سنبله) در نشست شورای وزیران تاکید کرد که برخلاف تبصره های که در مورد پروسه صلح دولت با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار صورت میگیرد تعهد رهبران حکومت وحدت ملی دراین راستا خلل ناپذیر است.
آقای عبدالله تاکید دارد که آنان از گفتگو ومذاکره در مورد صلح با هیچ گروه و یا جناحی نگرانی ندارند اما ادامه جنگ برای آنها نگران کننده است.

رئیس اجرایی می گوید که بسیاری از افراد دخیل در جنگ، از ادامه جنگ و خون ریزی در افغانستان راضی نمی باشند و توطئه ها بر ضد افغانستان سبب به درازا کشیدن جنگ در کشور شده است.

وی تصریح نمود:" متاسفانه در گذشته ها در جنگ همه بودیم در زمان دولت اسلامی افغانستان هیچ کدام راضی نیستیم از آن جنگ های که در آن زمان صورت گرفته است عواملش هم معلوم بوده است تا امروز هم این جنگ در افغانستان تحمیل شده است٬ با همه مشکلات وجود داشت که فرصت برای صلح در همان زمان هم پیدا شد که همه قدم بزرگ میدانستیم برای افغانستان اما متاسفانه توطیه ها بر ضد افغانستان به شکل دیگر تحمیل شد در پانزده سال گذشته هم شاهد ادامه جنگ بودیم که قیمت بسیار بزرگ را مردم افغانستان پرداخته است".

داکتر عبدالله با آن که از افرادی مشخص نام نبرد اما تاکید می کند که گروه هایی هستند که با استفاده از مساله صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان می خواهند ، بهره سیاسی برده و افراد صلح جو را مخالف صلح نشان دهند.

وی در این باره گفت:"از گفتگوی صلح و از مذاکره با هیچ طرفی ما تشویش نداشتیم درحالی که از ادامه جنگ تشویش داریم چون جنگ همه را متاثر می سازد فرصت ها از مردم می گیرد٬‌ تبصره های مختلف صورت گرفت که همین ها است ازاول تا آخر جنگ خواستند وبعضی سیاست مداران فرصت طلب هم متاسفانه سیاست را بلد نشدند فکر کردن که خوب موقع است اینها در برابر صلح قرار گرفته اند".

رییس اجرایی به مردم اطمینان داد که در موافقت نامه صلح با حزب اسلامی هیچ موردی وجود ندارد که برخلاف منافع مردم باشد و حکومت در راستای حقوق مردم به تعهد خود استوار می باشد.

وی تاکید کرد که هر موافقت نامه ای که امضا می شود با تعهد قوی عملی می شود.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که قرار است که در روزهای آینده موافقت نامه صلح میان دولت و حزب اسلامی به امضا برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار