به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گفت : 152 شکایت مردمی از کسبه استان اخذ شده که ،71 مورد (47 درصد) به صورت تلفنی، 71 مورد (47 درصد) حضوری، 6 مورد (4 درصد) کتبی، 4 مورد (2 درصد) پیام گیر ارائه شده است.
نورالله ابراهیمی با اشاره به اینکه از تعداد 152 شکایت دریافتی، 142 مورد حقیقی و 10 مورد توسط ناظران افتخاری گزارش داده شده است ، افزود : از مجموع شکایات دریافتی، 92 مورد در بخش کالا و 60 مورد در بخش خدمات است.
وی خاطرنشان کرد : بیشترین تخلفات بر اساس شکایات مردمی به ترتیب عبارتند از : گران فروشی 90 مورد ، عدم اجرای تعهدات 19 مورد ، تقلب 6 مورد ،ضرر و زیان به اشخاص ثالث 8 مورد، کیفیت آرد و نان 5 مورد ،عدم درج قیمت 4 مورد،عرضه خارج از شبکه 4 مورد ،کم فروشی 5 مورد ، تداخل صنفی2 مورد ، عدم صدور فاکتور 5 مورد ، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی 2 مورد ، قاچاق کالا 1 مورد است.
رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان تصریح کرد :از تعداد 152 مورد شکایت بررسی شده در خصوص نتیجه نهایی گزارش شده 40 مورد غیر متخلف، 16 مورد متخلف بوده که فرم تخلف جهت آنها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، 30 مورد منجر به رضایت شاکی ،14 مورد در قالب تذکر به واحد صنفی ، و 52 مورد نیز در حال بررسی است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی خود را برای دریافت به موقع شکایات مردمی کالا و خدمات اعلام می کند، هم استانیها با مشاهده هرگونه تخلف آن از طریق تلفن 124 گزارش کنند.
انتهای پیام/آ