وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت: با توجه به افزایش ذخیره استراتژیک گندم در ایران و نیاز ۲ کشور عراق و افغانستان به آرد به دنبال صادرات گندم به این ۲ کشور هستیم.

گندم مازاد ایران به شکل آرد به افغانستان صادر می‌شود
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمود حجتی» وزیر کشاورزی ایران صبح امروز در دیدار با همتای رومانیایی خود که برای رایزنی‌ تجاری در حوزه کشاورزی در راس تیم تجاری به ایران سفر کرده، با اشاره به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در ایران و رومانی اظهار داشت: هر 2  کشور می‌توانند مکمل خوبی برای صادرات و واردات محصولات مورد نیاز باشند.

حجتی به برنامه‌ریزی 5 ساله ایران برای تولید سالانه 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: تا کنون در این زمینه طبق برنامه پیش رفته‌ایم و همچنین سالانه 820 هزار تن گوشت قرمز، 800 هزار تن تخم‌مرغ و 10 میلیون تن شیر در ایران تولید می‌کنیم.

وی در حاشیه این دیدار  در مورد افزایش تولید گندم در کشور و برنامه صادراتی وزارت جهاد برای این محصول استراتژیک گفت: عراق و افغانستان 2 کشور واردکننده آرد هستند و با توجه به افزایش ذخایر گندم در ایران می‌توانیم از صنعت آردسازی استفاده کرده و همکاری‌ خوبی را در این زمینه با 2 کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار