احتمال تعطیلی دستکم 10 معدن دیگر در فیلیپین

مقامات فیلیپین به تازگی فعالیت چند معدن را به دلیل نقض قوانین حفاظت از محیط زیست تعطیل کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزیر معدن فیلیپین اعلام کرد ممکن است دستکم 10 معدن دیگر در این کشور تعطیل شوند. با این اقدام، نزدیک به نیمی از معادن فیلیپین -- بزرگترین صادرکننده کانی نیکل در جهان – فعالیت خود را متوقف خواهند کرد.

پس از آنکه دومین تولیدکننده بزرگ نیکل در فیلیپین اعلام کرد ادامه ممنوعیت فعالیت معادن در این کشور می‌تواند بر سطح صادرات این ماده به بازار مهم چین و دیگر نقاط جهان تاثیرگذار باشد، بهای جهانی نیکل 2 درصد افزایش یافت. "رودریگو دوترته" – رئیس جمهور فیلیپین – موضع سختگیرانه‌ای را درباره این صنعت اتخاذ کرده است و اظهار کرده است کشورش بدون استخراج از معادن نیز می‌تواند به کار خود ادامه دهد. این در حالی است که بسیاری از تولیدکنندگان نیکل در فیلیپین، اقدام به بازبینی در این صنعت را به عنوان "جنبش تخریب" معرفی کرده اند.

دولت فیلیپین تاکنون فعالیت 10 معدن را به دلیل نقض قوانین محافظت از محیط زیست، متوقف کرده است.

به این ترتیب، 30 معدن دیگر در این کشور همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این در حالی است که "رجینا لوپز" -- رئیس سازمان محیط زیست و منابع طبیعی فیلیپین – گفت پس از انتشار گزارش حسابرسی معادن که روز پنجشنبه هفته جاری اعلام خواهد شد، ممکن است فعالیت معادن بیشتری به حالت تعلیق قرار گیرد.

هنگامی که از وی پرسیده شد آیا ممکن است بیش از 10 معدن دیگر تعطیل شود، وی پاسخ داد: "بله، احتمال دارد. ما باید صادق باشیم. ده‌ها سال است نسبت به رنجی که مردم ما متحمل شده اند بی‌توجه بوده ایم. اما دیگر نه."

فیلیپین بزرگترین صادرکننده کانی نیکل به چین است. چین از این کانی برای تولید فولاد ضدزنگ استفاده می‌کند. در سال گذشته میلادی، چین 34 میلیون تن نیکل از فیلیپین وارد کرد. این در حالی است که صادرات نیکل فیلیپین به چین در سال جاری میلادی 27 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار