وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا هیچ‌گونه اهرمی برای فشار آوردن بر مخالفان سوری را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به نظر می‌رسد آمریکا اوضاع کنونی در سوریه را بحرانی‌تر کرده تا روسیه و سوریه را به ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به شهرهای محاصره شده متهم کند.

در این بیانیه آمده است: آمریکا هیچ گونه اهرمی برای فشار آوردن بر مخالفان را ندارد و از حقیقت اوضاع در خاک سوریه اطلاع ندارد. اجرای آتش‌بس و پایبندی به آن تنها از سوی ارتش سوریه فایده‌ای ندارد و باید بقیه طرف‌ها نیز به آن پایبند باشند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تلفات نیروهای مسلح سوریه از آغاز آتش‌بس به حدود 153 نفر رسیده است. گروه‌های مسلح از آغاز آتش‌بس 302 بار آن را نقض کردند و همین مسئله به کشته شدن 63 سرباز سوری منجر شد.

در این بیانیه تأکید شده است: گروه‌های مسلح با ایجاد ایست‌های بازرسی در جاده کاستیلو مخالفت کردند و عبور کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به شرق حلب را ناکام گذاشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از 12 سپتامبر 16 درخواست را برای واشینگتن جهت مشخص کردن اماکن تحت سیطره افراد مسلح در جاده کاستیلو فرستادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
البته بجز آمریکا. چون آمریکا باید برای داعش زمین و مملکت جور کند و گرنه دمکراسی خدشه دار می شود .
آخرین اخبار