سی و چهار سناتور آمریکایی در نامه ای از جان کری خواستند تا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران و روسیه بررسی شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، 34 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا از وی خواستند تا تأیید کند که استفاده روسیه از یکی از پایگاه‌های نظامی ایران برای انجام حملات هوایی در سوریه، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

در نامه سناتورهای آمریکایی آمده است: ما بایستی از تمامی ابزارهای در دسترس برای منصرف کردن روسیه از ادامه حملات هوایی در سوریه که در راستای منافع ما نیست، استفاده کنیم.

در ادامه این نامه آمده است: اگر آغاز چنین حملاتی از جانب ایران نقض یک قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت باشد، این موضوع باید مشخص شده و اعمال شود.

روسیه آگوست سال جاری از پایگاه نظامی ایران در شهر همدان برای حمله به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه استفاده کرد.

وزارت خارجه آمریکا چند روز بعد اعلام کرد دولت آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا این همکاری ایران و روسیه نقض قطعنامه‌2231 شورای امنیت که فروش، انتقال و تأمین هواپیماهای جنگی برای ایران، بدون اطلاع قبلی این شورا را منع می‌کند، هست یا خیر.
سناتورها در نامه دوشنبه از جان کری خواسته‌اند موارد زیر را بررسی کند: اثبات اینکه آیا شورای امنیت استفاده از این پایگاه را مجاز کرده است، توضیح درباره اینکه چگونه استفاده از این پایگاه نقض قطعنامه نبوده است و رئوس کلی اقدامات لازم برای اجرای مفاد آن قطعنامه.

شورای امنیت جولای سال 2015 قطعنامه شماره 2231 را برای تأیید توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به تصویب رساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار