ملاقات رحمانی فضلی با وزیر مهاجرت و همگرایی نروژ

وزیر کشور که در نیویورک به سر می برد با وزیر مهاجرت و همگرایی نروژ ملاقات کرد.

ملاقات رحمانی فضلی با وزیر مهاجرت و همگرایی نروژبه گزارش حوزه وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت کشور، در این ملاقات رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران از جمله؛ پذیرایی بیش از سه دهه از حدود سه میلیون نفر از اتباع افغانستانی در ایران که نیمی از آنها فاقد مجوزهای قانونی ورود و اقامت در ایران هستند، گفت: مجموع کمک های سازمان ملل و جامعه جهانی، کمتر از ٣ درصد هزینه هایی است که ایران در این زمینه و در قبال مهاجران و پناهندگان انجام می دهد.

وزیر کشور افزود: از این مجموعه حدود ١٧ هزار نفر فارغ التحصیل و ١٧ هزار نفر نیز در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در حال تحصیل هستند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: بطور متوسط ماهانه حدود هفتاد هزار نفر از اتباع غیر مجاز به کشورشان بازگردانده می شوند، اما بدلیل شرایط نامناسب امنیتی و اقتصادی کشورشان مجددا با مشارکت قاچاقچیان انسان وارد ایران می شوند.

وزیر کشور با یادآوری اینکه قریب به ٤٠٠ هزار نفر دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران در حال تحصیل هستند، بر ضرورت مشارکت همه جانبه و گسترده سازمان ملل و جامعه جهانی برای فراهم نمودن زمینه بازگشت پناهندگان و مهاجرین به کشور متبوعشان تاکید کرد. 

همچنین مساعدت مسئولان با کشورهای میزبان در این ملاقات ادامه رایزنی ها برای توسعه همکاری ها در زمینه مهاجرین، پناهندگان و امور کنسولی مورد توافق قرار گرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار