مخالفت با ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران با این توجیه که ممکن است به رونق قاچاق کالا در منطقه دامن بزند، پذیرفتنی نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سلام امینی نماینده مردم ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه سال های گذشته در مرز مهران نشان داده این منطقه ویژگی ممتاز صادراتی دارد و بیشترین صادرات کالا به عراق نیز از این نقطه کشورمان انجام می شود.

وی تاکید کرد : برخی از افراد و نمایندگان مجلس در اظهار نظرهای خود عنوان می کنند که توسعه مناطق آزاد تجاری به افزایش قاچاق کالا از مرزها دامن می زند در حالیکه این مساله به هیچ وجه در مورد مهران صدق نمی کند و این مرز بین المللی در سال های گذشته جنبه صادراتی داشته و کمترین واردات از این نقطه صورت گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: وجود مرز گسترده با کشور عراق و بازار چندین میلیونی آنسوی مرز ظرفیت ارزشمندی را در اختیار کشور و استان قرار داده که نمایندگان مجلس باید با آینده نگری و هدف کسب بازارهای منطقه به این موضوع بنگرند.

وی اضافه کرد : رایزنی های خود را برای موافقت تعداد بیشتری از نمایندگان با این لایحه بکار خواهیم گرفت و امیدواریم شاهد تصویب ایجاد منطقه آزاد مهران در مجلس شورای اسلامی باشیم.







 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.