اردنی ها امروز برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان اردن به پای صندوق های رای رفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، چهار میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت 6 میلیون و 600 هزار نفری اردن می توانند از بین هزار و 252 نامزد انتخابات پارلمانی به 130 نماینده برای یک دوره چهار ساله رای بدهند.

رای گیری از ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز شده و تا 12 ساعت ادامه خواهد یافت.

در این دوره از انتخابات 15 کرسی متعلق به زنان، 9 کرسی به مسیحیان و 3 کرسی به نمایندگانی از اقلیت های سرکاسیان و چچن خواهد بود.

انتظار می رود بازرگانان و روسای قبایل وفادار به پادشاهی اردن برندگان بزرگ انتخابات پارلمانی اردن باشند.

همچنین انتظار می رود نتیجه رای گیری ظهور دوباره اسلامگرایان مخالف به عنوان یک نیروی پارلمانی موثر پس از دو دوره تحریم انتخابات قبلی در پادشاهی اردن باشد.

حضور گسترده مردم و عملکرد جبهه اقدام اسلامی - بازوی سیاسی حزب اخوان المسلمین اردن - نیز در این عرصه سیاسی مورد توجه قرار خواهدگرفت.

کارشناسان انتظار دارند این حزب حدود 20 کرسی از 130 کرسی پارلمان اردن را کسب کند که در این صورت این حزب می تواند به بزرگترین اهرم مخالف دولت پادشاهی در اردن تبدیل شود.

نظرسنجی مرکز فینکس اردن نشان می دهد عدم حضور 42 درصد از رای دهندگان واجد شرایط در پای صندوق های رای حاکی از فقدان انگیزه عمومی در مشارکت های سیاسی است زیرا این افراد معتقدند قدرت های محدود پارلمان نمی توانند بر روند سیاست گذاری و تصمیمات دولت تاثیر گذار باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار