رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، گفت: برنامه‌هایی چون ارتقا رتبه بین‌المللی، توسعه روابط بین المللی و اعتلای اخلاق حرفه‌ای همواره در دستور کار اتاق فکر این دانشگاه بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی صدیق خاکی رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در جشن دانش‌آموختگان دانشگاه که امروز عصر در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه خواجه نصیر اولین و قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور است.

وی اعتلای نام دانشگاه را اعتبار بزرگی برای دانش آموختگان خواند و در خصوص فعالیت های دانشگاه در راستای ارتقا کیفیت آموزشی گفت: از حدود سه سال گذشته اتاق فکری برای جهت‌گیری فعالیت های دانشگاه تشکیل شد و محورهای مختلفی در دستور کار قرار گرفت.

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، ارتقاء رتبه دانشگاه در نظام های رتبه‌بندی بین المللی را یکی از محورهای کاری دانشگاه دانست و ادامه داد: توسعه روابط بین المللی و همچنین اعتلای اخلاق فرهنگ حرفه ای و ترویج رفتار اخلاق مدارانه از دیگر برنامه های اتاق فکر بوده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در سال 2015 طبق رتبه بندی "لایدن"، دانشگاه خواجه نصیر جز 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت، اظهار داشت: بر اساس نتایج ISIS نیز دانشگاه جزو یک درصد تولیدکنندگان علم جهان بوده و علاوه بر آن نیز در میان 300 دانشگاه برتر آسیا شناخته شده است.
 
به گفته صدیق خاکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر از نظر وزارت علوم جزو دانشگاه های سطح یک کشور محسوب می‌شود.

صدیق خاکی بر اساس سند تدوین شده در خصوص بین‌المللی‌سازی دانشگاه، اقداماتی چون برگزاری دوره ها و پژوهش های مشترک بین المللی و اعزام دانشجو به خارج را از مهمترین محورهای این سند برشمرد و افزود: برای منسجم بودن برنامه ها، معاونت بین المللی دانشگاه تشکیل شده و چهار دوره مشترک قرارداد بسته شده است.

وی از اعزام دانشجوی مشترک و برگزاری دوره های مشترک با کشورهای کره جنوبی و روسیه در سال 2016 خبرداد و تصریح کرد: بیش از 30 دانشجوی دکتری برای دوره های کوتاه مدت در سال 2015 اعزام شده و در این راستا پژوهش مشترکی نیز با فرانسه شروع کرده ایم و 2 دوره بین المللی هم در دست مذاکره است.

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، اعتلا و ارتقا رتبه علمی بدون اخلاق حرفه ای را بی ارزش خواند و یادآور شد: در دنیای کنونی، رعایت اخلاق حرفه ای و کاری علاوه بر تخصص و مهارت برای ارزش‌گذاری بسیار مهم است.

در پایان این مراسم پس از یاد کردن سوگندنامه میان دانشجویان مقاطع مختلف، از نخبگان و دانشجویان برتر نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار