شیدا محمد ابدالی، سفیر افغانستان درهند از کشور های جنوب آسیا خواسته است تا نشست آینده سارک در پاکستان را تحریم کنند.

آیا افغانستان در سارک پاکستان را تحریم می کند؟

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شیدا محمد ابدالی، سفیر افغانستان درهند از کشور های جنوب آسیا خواسته است تا نشست آینده سارک در پاکستان را تحریم کنند

این مقام افغانستانی در گفتگو با رسانه های هندی گفته است که کشورهای جنوب آسیا برای آوردن صلح و ثبات در منطقه باید با هم یک پیام مشترک به پاکستان بفرستند.

آقای ابدالی به این باور است که افغانستان، هند، بنگلادیش و سایر کشورهای جنوب آسیا باید نشست سارک را که قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی در پاکستان برگزار شود، تحریم کنند.

او همچنان گفته است که دیگر هیچ تحملی برای ادامه‌ ای بازی‌های دوگانه‌ی پاکستان در منطقه، نمانده است و این بازی‌ ها هرچه زودتر باید ختم شود.

سفیر افغانستان گفت: پاکستان یگانه کشوریست که منبع تولید و ارسال هراس‌افگنان در منطقه است و ما می‌ بینیم که هراس‌افگنی به شکل نظا م مند وخطرناک مورد استفاده سیاسی قرار میگرد.

به گفته‌ء ابدالی، مدرک‌ های فروانی از همکاری و حمایت پاکستان از گروه‌‍‌های هراس‌افگن وجود دارد و باید به اسلام‌آباد فهمانده شود که ادامه‌ء حمایت از هراس‌افگنان به نفع هیچ کشور نیست.

همزمان او گفته است که  اکنون زمان فرستادن یک پیام قاطع به پاکستان رسیده است، حتا اگر این پیام پاکستان را به انزوا بکشد.

اخیرا نزدیکی و همکاری افغانستان و هند باعث نگرانی شدید پاکستان شده و به باور آگاهان، پاکستان در انزوای سیاسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار