پس از فروکش کردن درگیری ها در بنادر نفتی، برای اولین بار از سال 2014 یک محموله نفت خام بندر راس لانوف لیبی را ترک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، پس از فروکش کردن درگیری ها در بنادر نفتی لیبی، برای اولین بار از سال 2014 یک کشتی حامل نفت خام بندر راس لانوف این کشور را به مقصد ایتالیا ترک کرد تا صادرات نفت خام این تولید کننده اوپک از سر گرفته شود. 

این محموله نفتی از بندر راس لانوف با 781 هزار بشکه نفت خام حرکت کرد. به دلیل درگیری های اخیر میان گروه های مخالف در بنادر نفتی لیبی، بارگیری این کشتی متوقف و پس از فروکش کردن درگیری ها از سر گرفته شد.

صادرات نفتی لیبی در حالی از سر گرفته شده است که این کشور درگیر جنگ های داخلی است. پس از 5 سال درگیری بر سر ذخایر نفتی و قدرت سیاسی، هنوز لیبی نتوانسته است دولت متحدی را به خود ببیند.

میزان تولید نفت خام لیبی از ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) تاکنون 70 درصد افزایش یافته و به 450 هزار بشکه در روز رسیده است. لیبی در تلاش است سطح تولید و صادرات نفت خام خود را بالا ببرد. 

تولید نفت خام این کشور پس از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، از قدرت به شدت کاهش یافت. لیبی بزرگترین ذخایر نفتی را در قاره آفریقا در اختیار دارد. این کشور پیش از سرنگونی معمر قذافی، روزانه 1.6 میلیون بشکه نفت خام تولید می کرد. 

قرار است یک تانکر نفتی دیگر نیز حدود 600 هزار بشکه نفت خام را از بندر راس لانوف به ایتالیا ببرد. لیبی در حالی عرضه نفتی خود را در بازارهای اشباع شده جهانی از سر گرفته است که بهای طلای سیاه در حال حاضر کمتر از 50 دلار به ازای هر بشکه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار