سازمان همکاری و توسعه اقتصادی: رشد اقتصاد جهان کاهش می‌یابد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داده به دلیل اُفت سطح تبادلات تجاری، میزان رشد اقتصاد جهان نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داده رشد اقتصادی جهان امسال به سطحی کاهش خواهد یافت که از زمان پایان بحران سال 2008 تکرار نشده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، افت میزان رشد تجارت در سطح جهان امسال باعث کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی خواهد شد. این سازمان پیش بینی کرده اقتصاد جهان امسال تنها با رشدی 2.9 درصدی مواجه خواهد بود، رقمی کمتر از 3.0 درصد پیش بینی شده در ماه ژوئن و پایین ترین سطح رشد از زمان بحران اقتصادی سال 2008.

سازمان مذکور اعلام کرده بسیاری از خطوط تجاری جهانی که به رشد اقتصادی بین المللی کمک می کرده اند، در چین و سایر کشورهای آسیای شرقی واقع شده بودند و این کشورها به دلیل این که بر تولید و مصرف داخلی خود متمرکز شده اند سهمشان را در رشد جهانی کاهش داده اند.

کاترین مان، اقتصاددان ارشد سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، در این باره اظهار کرد: "اگر ما بتوانیم به سطح تجارت و تبادلات مالی دهه 2000 و 90 میلادی بازگردیم، می توانیم میزان نرخ بهره‌وری جهانی را به قبل از بحران 2008 برسانیم. میزان بهره‌وری در سطح جهان از آخرین بحران اقتصادی به میزان نصف کاهش یافته است."

در همین حال بسیاری از شهروندان کشورهای اروپایی و آمریکا در اعتراض به قراردادهای تجاری جدید به تظاهرات پرداختند. دونالد ترامپ، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیز وعده داده در صورت پیروزی، بسیاری از قراردادهای تجاری را لغو خواهد کرد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز سطح رشد اقتصاد آمریکا را به شدت کاهش داده است. این سازمان میزان رشد آمریکا را 1.4 درصد برای امسال اعلام کرده است، رقمی که پیشتر 1.8 درصد پیش بینی شده بود. در سوی دیگر، با وجود برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، میزان رشد اقتصاد این کشور از 1.7 درصد در ماه ژوئن به 1.8 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار