وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با اشاره به حضور ٢ میلیون نیروی کار خارجی در ایران از پوشش بیمه‌ای ١٥ هزار نفر از اتباع خارجی در ایران خبر داد.

١٥ هزار تبعه خارجی در ایران تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در مراسم رونمایی از «سامانه اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی و رونمایی از کتاب مجموعه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی اتباع خارجی و ایرانیان خارج از ایران»، گفت:٣٠٠  میلیون نیروی کار مهاجر در دنیا داریم و این تعداد می‌تواند معرف پنجمین کشور پرجمعیت مجازی در دنیا محسوب شوند.

وی به 2 عامل اصلی قیمت نیروی کار و دانش و مهارت نیروی متخصص اشاره کرد و گفت: تفاوت کشورها سبب می‌شود برخی تمایل به پذیرش و برخی تمایل به اعزام نیروی کار داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با تأکید بر ضرورت ثبات نیروی کار و امنیت شغلی شاغلان خارجی افزود: تامین اجتماعی هم ایجاد زمینه روانی و امنیت برای ایرانیان و هم ثبات شغلی خارجیان در ایران را دنبال می‌کند.

وی از پوشش بیمه ای 15 هزار  نیروی کار خارجی خبر داد و گفت:   ایران هم پذیرنده نیروی کار و هم اعزام کننده است و اگر نیروی غیررسمی را در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم نزدیک به ٢ میلیون شغل ایرانی توسط خارجی‌ها اداره می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.