رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به وجود شش هزار و 500 بیمار سرطانی در اراک نسبت به بحران آلودگی هوا در این کلانشهر هشدار داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی  استان مرکزی گفت : آلودگی هوای اراک از حالت عادی خارج شده و با  وجود 6500 بيمار سرطاني وارد وضعیت بحرانی شده است .
دکتر حسن طاهر احمدی ن افزود : مساله صنایع استان و ارتباط آلایندگی آنها با بروز این بیماری ها در دست بررسی است و قطعا آلودگی یکی از عوامل بروز و گسترش بیماری های لاعلاج و سرطان  است.
وی عنوان كرد: با وجود 6500بیمار مبتلا به سرطان در استان مرکزی تنها بیمارستان تخصصی سرطان در غرب کشور بیمارستان آیت اله خوانساری اراک  است که ۶۴ تخت دارد و روزانه در این بیمارستان بیش از ۶۰ بیمار مبتلا به سرطان در نوبت بستری می باشند.
طاهر احمدی خاطرنشان كرد: یکی دیگر از مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی آمار بالای مراجعه کنندگان از استان های همجوار، به ویژه به مراکز درمانی مرکز استان است و این مساله باعث شده خدمات درمانی چندان مطلوب نباشد.
 ابراهیمی کارنامی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم با اشاره به اینکه امسال شهروندان اراکی بیش از 80 روز آلوده را سپری کرده اند گفت : سال گذشته هم هوای کلانشهر اراک 37 روز آلوده بود.
اما وضعیت بحرانی آلودگی هوای اراک باعث شد تا مجمع نمایندگان استان مرکزی از خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بخواهند تا با سفر به این استان بحث آلودگی هوای را جدی تر از قبل پیگیری و دنبال کند که این مهم در سفر چند روز گذشته خانم ابتکار محقق شد که قرار است تصمیمات این سفر به نفع مردم اراک و پاکی هوا عملیاتی و اجرا شود.
وجود صنایع آلاینده هوا در کلان شهر اراک به همراه افزایش روزافزون تعداد خودرو های درون شهری و ریزگردهای مهاجر از مناطق غربی کشور و هجوم گرد و غبار ناشی از تالاب میقان اراک همه و همه دست  به هم داده اند تا شهری که روزگاری با خانه باغ ها ، چشمه ها و درختان میوه از هوای پاک مطبوعی برخوردار بود را در صدر شهر های آلوده کشور قرار دهد .
انتهای پیام / ف  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.