نزدیک به 420 هزار نفر معادل 70 درصد از جمعیت استان در طرح سامانه یکپارچه بهداشت موسوم به سیب سلامت ثبت نام کرده و پرونده الکترونیک تشکیل داده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ راضی ناصری فر رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در این طرح رخدادهای حیاتی چهارگانه در محل وقوع شامل ازدواج، طلاق، فوت، تولد توسط کاربران مراکز بهداشت هر منطقه مورد رصد قرار می گیرد.

وی افزود: تاکنون حدود 794 هزار خدمت بهداشتی مراجعه کنندگان در کل استان ثبت شده است که دراین طرح افراد خدمات رایگانی چون غربالگری میزان قند خون، چربی، قد، وزن، تجویز دارو، درصورت نیاز ارجای فرد به مراکز بیمارستانی برای مداواهای تکمیلی و وقایع حیاتی چهارگانه دریافت می کنند

وی تاکید کرد: یک هزار و 700 کاربر آموزش دیده مراکز بهداشت شامل پزشک، بهروز و ماما با امکانات و تجهیزات رایانه ای و اینترنتی در این طرح خدمات بهداشتی را به خانوارها ارائه می دهند.

ناصری فر اظهار کرد : عمده ترین مشکل نبود زیرساخت های ارتباطی همچون اینترنت در مناطق روستایی و دورافتاده است که در حال رایزنی و مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت برای رفع این موانع در سریع ترین زمان ممکن هستیم.

وی مشکل بعدی را عدم آگاهی و مراجعه بعضی از خانوارها برای تشکیل یا تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت است در حالیکه افراد با مراجعه به مراکز بهداشتی و با ارائه کد ملی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می دهند.







 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.