520هزار دانش آموز مازندرانی 3مهر همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

اسفندیار نظری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: 520هزار دانش اموز دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی وحرفه ای و کارودانش و 25 هزار معلم همزمان با سراسر کشور شنبه سوم مهر در کلاس های درس استان حاضر می شوند و سال تحصیلی جدید را آغازمی کنند.

وی افزود: با استقرار پایه دهم در سال تحصیلی جدید 40هزار دانش اموز متوسطه اول وارد متوسطه دوم شدند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: هدایت تحصیلی امسال 55درصد دانش آموزان به رشته های ریاضی، تجربی، انسانی و علوم معارف اسلامی بوده و مابقی در رشته های فنی وحرفه ای و کارو دانش مشغول تحصیل شدند.

اسفندیار نظری با بیان اینکه کار گروه فرهنگی و ورزشی امسال با هماهنگی معاونان پرورشی و تربیت بدنی انجام شد، افزود: در راستای شاداب سازی مدارس طرح حیاط پویا ، المپیاد درون مدرسه ای و رنگ آمیزی مدرسه و کلاس های درس و تعمیر سرویس های بهداشتی و آبخوری انجام شد.

وی به طرح 3ساله شدن هنرستان های مازندران اشاره کرد و خواستار حمایت و کمک مالی خیران و دستگاه برون سازمان برای نوسازی و تجهیز324 هنرستان استان شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: با استقرار پایه دهم امسال مدیران مدراس موظف هستند 50ساعت فوق برنامه مهارت حرفه ای را به دانش آموزان آموزش دهند تا پس از دریافت گواهینامه دپیلم، بتوانند در بازار کسب و کار حضور یابند.

اسفندیار نظری افزود: در پایه دهم ، امسال درسی با عنوان تفکر و سواد رسانه ای برای همه دانش آموزان ارائه می شود.

وی گفت: در این کتاب دانش آموزان با نحوه استفاده درست از فضای مجازی و مدیریت صحیح رسانه آشنا می شوند.

زنگ نمادین آغاز سال تحصیلی جدید امسال در شهرستان بابل در مدرسه مهر سبز نیکان با حضور دکتر فانی و استاندار مازندران نواخته می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.