کارگاه آموزش‌های پیش از ازدواج در کانون امام علی(ع) زاهدان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.،قائم مقام معاون دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: باید زوجین آموزش‌های قبل از ازدواج را جدی بگیرند چرا که می‌توان با آموزش صحیح به زوجین، تا 80 درصد تعارضات خانوادگی را کاهش داد.

در افتتاحیه این کارگاه قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: طلاق در جامعه یک بحران است که در برخی موارد علاوه بر هم زدن نظم خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می شود.
رسول نامی با بیان اینکه طلاق در دین اسلام  منفورترین حلال است، ادامه داد: طلاق یک بحران اجتماعی است که آسیب‌‌های بسیار بد و جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش پیش از ازدواج و انتقال مهارت‌های زندگی به جوانان نیاز اجتناب ناپذیر جامعه امروز است افزود: این امر در کاهش آمار طلاق در جامعه نقش موثری دارد هرچند که سیستان و بلوچستان به دلیل بافت قومیتی-مذهبی که دارد سهم کمتری از آمار بالای طلاق در کشور را دارا است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین طلاق‌های ثبت شده در گروه سنی مردان 25 تا 29 سال و در گروه سنی بانوان 20 تا 24 سال به ثبت رسیده ادامه داد: آموزش‌های قبل از ازدواج به زوج‎ها از راه‌های موثر در پیشگیری از این طلاق‌ها است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار