میرکیانی درباره قهرمان سازی‌های ساختگی در جهان غرب نوشت

نویسنده کتاب «تن تن و سندباد» درباره قهرمان سازی‌های ساختگی در جهان غرب و قهرمانان افسانه‌های مشرق زمین یادداشت نوشت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد میرکیانی نویسنده کتاب «تن تن و سندباد» درباره قهرمان سازی‌های ساختگی در جهان غرب یادداشت نوشت.

آنچه که در این چند دهه در سینما و رسانه‌های غربی به ویژه کمپانی‌های چند ملیتی به خوبی آشکار شده غربی‌ها خود را در جهان بی‌قهرمان می‌بینند از این رو می‌کوشند با قهرمان سازی‌های ساختگی یکسازی فرهنگی را بر جهان معاصر حاکم سازند.

گویا این جهان برای آنان جهان بی‌قهرمان شده دیگر شما اثری و ردپایی از پینوکیو، شازده کوچولو،ژان والژان، دن کیشوت، الیور تویست و هاکلبرفین نمی‌بینید که جاذبه شخصیتی آنها نه در ظاهر و فیزیک بدنی که در ویژگی‌های اخلاقی و انسانی آنها بود.

حالا در این جهان بی‌قهرمان، قهرمانان نیابتی مثل جنگ‌های نیابتی هر روز به دنیا می‌آیند قدرت نمایی می‌کنند و جای خودشان را خیلی زود به قهرمان نمای دیگری می‌سپارند.

در جهان بی‌قهرمان مخاطبان، کودک و نوجوان مشتریان پرسود کالای فرهنگی هستند که در دراز مدت مشتریان پرسود کالاهای اقتصادی هم خواهند شد. ابزار اصلی جهان بی‌قهرمان یکسان سازی فرهنگی ست و اما در این سو قهرمانان افسانه‌های مشرق زمین ایستاده‌اند با قد و قامتی دیدنی و اندیشه‌های دیدنی تر در دنیایی لبریز از عواطف پاک انسانی و اخلاقی...

با رمان «تن تن و سندباد» این فرصت پیش آمد که در رسانه ملی؛ ادبیات و سینما از داشته‌های بی‌نظیر و گرانبهای فرهنگی خودمان بهره بیشتری برای نسل‌های بعد ببریم و به فرزندانمان بگوییم در جهان افسانه‌های پرزرق و برق بی‌قهرمان، ما قهرمانانی داریم که با کمک آنها می‌توانیم دنیای پنهان جهان بی‌قهرمان را بهتر بشناسیم و راه روشن زندگی را نشانی دیگران طی نکنیم!



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار