نخستین جشنواره مردمی خارک، رطب و خرما به‌ منظور زنده و احیا کردن هویت انسانی و اجتماعی لارستان از طریق شناسایی درخت نخل برگزار می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صمد کامجو عضو شورای اسلامی شهر لار گفت: نخل، درختی پربرکت و نقشی ارزنده در زندگی منطقه لارستان داشته و دارد.

وی با بیان اینکه 40 گونه درخت نخل در لارستان وجود دارد که این تعداد در کشور بی‌نظیر است، افزود: آشنایی و تشویق بیشتر مردم به کاشتن درخت نخل به‌ویژه با توجه به شرایط کم‌آبی منطقه لارستان، بهترین راه صرفه‌جویی در آب است.

کامجو با بیان اینکه درخت نخل، مقدس است، افزود: در این چند سال اخیر این درختان به بهانه‌های مختلف برای ساخت مجتمع‌های تجاری مسکونی از بین رفتند.

وی با تأکید بر حمایت دولت از باغداران برای خرید خرما، خارک و رطب از آن‌ ها و تهیه دستگاه بسته ‌بندی خرما در منطقه لارستان، ادامه داد: در این جشنواره استفاده بهینه از اقسام مختلف یک درخت نخل ازجمله تهیه صنایع‌ دستی، استفاده از برگ و چوب، تهیه شیرینی خرمایی لارستانی مانند رنگینک، ترک و ارمابریز استفاده می شود.

کامجو با بیان اینکه این جشنواره از ساعت 20 امشب در پارک ملت شهر لار برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره با کمک شهرداری لار و لطیفی، جهاد کشاورزی لارستان و همچنین تعدادی از باغداران و مرکز مشارکت زنان نیکوکار و اقشار مختلف مردم ایجاد شده است.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.