نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا رژیمی استکباری است که برای تسلط بر کشورها از جایگاه زورگویی وارد می شود ولی ایران اسلامی کشوری مقتدر است که در برابر تهدید و زیاده خواهی دشمنان از موضع قدرت و اقتدار عمل می کند

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد: بعد از مدت های زیادی که از برجام می گذرد طرف مقابل مذاکره بویژه آمریکا از ایران انتظار و درخواست راستی آزمایی دارند اما خودشان هنوز به هیچ یک از تعهدات عمل نکرده اند و علاوه بر پابرجا بودن تحریم ها با گستاخی ایران را تهدید می کنند.

وی گفت: کاش رئیس جمهوری اسلامی ایران به جای نصیحت و گله مندی از بدعهدی آمریکایی ها نسبت به موضوع برجام، همچون مقام معظم رهبری با قاطعیت دشمن را در خصوص عدم پایبندی به تعهداتش خطاب قرار می داد.

وی افزود: وقتی ایران با این همه توان و قدرت از موضع خواهش و نصیحت وارد عمل شود آمریکایی هایی که به اذعان خودشان دیگر قدرت و تاثیرگذاری گذشته را ندارند، گستاخ تر شده و تحریم هایی که باید بلافاصله بعد از امضای برجام برداشته می شد را همچنان به قوت خود باقی می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: هنوز هیچ نتیجه ملموسی از برجام مشاهده نشده و مدارا کردن با بدعهدی های آمریکا و طرف های مقابل تنها باعث وقت کشی به ضرر جمهوری اسلامی ایران و منفعت طرف های درگیر مذاکره است در حالیکه ما نباید در برابر آنها ضعف نشان دهیم بلکه در برابر بدعهدی و گستاخی آنها باید مقابله به مثل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی اضافه کرد: ایران کشوری مقتدر و قدرتمند است که نمونه این اقتدار را می توان در خلیج فارس مشاهده کرد جایی که ناوهای جنگی آمریکا با وجود بهره مندی از انواع تسلیحات مدرن و پایگاه های نظامی در منطقه با هر گونه تذکر و تشر نیروی دریایی جمهوری اسلامی مسیر تردد خود را تغییر داده و جرات ورود به آب های سرزمینی ایران را ندارند.

وی اظهار کرد : دشمن به اقتدار و توان نظامی ما و اتحاد و حضور منسجم مردم در صحنه های حساس دفاع از انقلاب و نظام اذعان و ایمان دارد پس نباید در داخل عده ای با اعمال اشتباه و غلط خود دشمن را امیدوار و خوشبین کنند.

حجت الاسلام لطفی گفت : به اذعان آمریکایی ها، اسراییل با 200 موشک مجهز به کلاهک هسته ای آماده شلیک به سمت ایران است اما آنها خوب می دانند که اگر یک اشتباه و غلط نظامی بر علیه ایران کنند دیگر اثری از آنها باقی نخواهد ماند چون ایران توان نابودی کامل این رژیم جعلی را در کمترین زمان دارد بنابراین مرعوب تهدیدهای آمریکا نمی شویم.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس افزود : جنگ تحمیلی ایران اسلامی را در کوران حوادث آبدیده و شکست ناپذیر کرد و اکنون با گذشت سال ها از جنگ باید فرهنگ ایثار، شهادت و تکریم شهیدان را در کشور و برای نسل بعد از جنگ نهادینه کنیم.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس ما برگرفته از مفاهیم مکتب سرخ عاشورا و اسطوره های حماسه ساز نهضت حسینی (ع) است که پیروزی انقلاب و حماسه های دفاع مقدس و کسب غرور و عزت ملی جمهوری اسلامی وامدار همین قیام است.








 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.