زیرساخت های ارتباطی مازندران با هدف هرچه بهتر برگزارشدن سرشماری اينترنتی مهیا شده است.

یدالله طهماسبی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مردم می‌توانند از امروز تا 24 مهرماه اطلاعات آماری خود را با اتصال به درگاه مرکز آمار، به نشانی www.sarshomari95.ir به راحتی ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در این آمارگیری اطلاعات هویتی و شناسنامه ای تمام افراد خانواده،‌ سطح سواد، نوع اشتغال، وضعیت تاهل،‌ نوع مسکن و مرگ و میر خانواده ثبت می شود گفت: مردم در مرحله اول می توانند فرم ساده پیش بینی شده را حداکثر در ده دقیقه پر کنند و کد رهگیری بگیرند.

طهماسبی افزود: افراد پس از تکمیل پرسشنامه و تایید نهایی، عددی را تحت عنوان «کدآماری» از طریق رایانه شخصی یا پیامک دریافت می کنند، و زمانی که مامور سرشماری به منزل آنها مراجعه کرد آن را به مامور نشان میدهند تا دیگر در سرشماری حضوری شرکت نکند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ، آسایش مردم و کاهش هزینه‌های سرشماری را از جمله مزایای سرشماری به شیوه اینترنتی اعلام کرد و افزود: مردم با هر گوشی هوشمند، در هر جا و هر نقطه که پوشش اینترنت داشته باشد، به راحتی می‌توانند نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

سرشماری حضوری نفوس و مسکن در سال ۹۵ نیز از ۲۵ مهرماه آغاز شده و تا ۲۵ آبان‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.