ساکنان منطقه کشمیر در اعتراض به کشته‌شدن یک جوان 19 ساله بدست نیروهای نظامی هند، به خیابان‌ها آمدند.

برپایی تظاهرات در کشمیر شمالی در پی کشته شدن یک جوان دیگر بدست ارتش هندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره، کشته شدن یک جوان 19 ساله بدست نیروهای نظامی دولت هند در منطقه مورد مناقشه کشمیر، خشم ساکنان این منطقه را برانگیخت. مردم کشمیر پس از کشته شدن این جوان 19 ساله به خیابان‌ها ریختند و در اعتراض به این اقدام ارتش هند تظاهرات کردند.   

یک افسر پلیس که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با آسوشیتد پرس، اظهار داشت نیروهای ارتش هند جمعه، بر روی تظاهرکنندگان منطقه هیمالیای کشمیر که خواستار استقلال از هند هستند، آتش گشودند و «وسیم احمد» را به قتل رساندند. وی مدعی شد تظاهرکنندگان به سوی نظامیان ارتش هند سنگ پرتاب می‌کردند و پس از آن بود که این نیروها بر روی آن‌ها آتش گشودند. این در حالی است که به گفته شاهدان، زمانی که ارتش هند به سوی وسیم احمد و دیگران شلیک کرد، هیچ تظاهراتی وجود نداشت و اوضاع آرام بود. 

یکی از بستگان وسیم احمد در گفتگو با الجزیره، اظهار داشت وسیم احمد و چند نفر دیگر برای کمک به عمویش روانه باغ وی بودند که چهار خودروی نظامی ارتش هند آن‌ها را متوقف کرد و نیروهای مسلح هندی به سوی آن‌ها آتش گشودند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار