سازمان ملل اعلام کرد شورای امنیت امروز یک‌شنبه، نشستی فوق‌العاده در خصوص تحولات چند روز اخیر حلب برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل اعلام کرد شورای امنیت در خصوص بررسی افزایش عملیات نظامی در چند روز اخیر در شهر حلب امروز (یک‌شنبه) نشستی فوق‌العاده خواهد داشت.

 به گزارش منابع دیپلماتیک، این نشست پس از افزایش یافتن عملیات نظامی در چند روز اخیر در حلب و به درخواست آمریکا، انگلیس و فرانسه برگزار خواهد شد.

حلب از روز پنج‌شنبه گذشته با به نتیجه نرسیدن توافق آتش‌بس روسیه و آمریکا و پس از اعلام آغاز عملیات زمینی گسترده از سوی ارتش سوریه در مناطق شرقی، درگیری‌ها و حملات به شدت در این شهر افزایش یافته است.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته  در خصوص تشدید عملیات نظامی در حلب ابراز نگرانی کرد و گفت: حلب در چند روز اخیر شاهد شدیدترین گلوله باران‌ها از زمان آغاز درگیری‌ها در این شهر بوده است.

ارتش سوریه در چند روز اخیر و پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه فتح شام (النصره سابق) و سایر گروه‌های تروریستی، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در شمال حلب داشته است و بر چند منطقه استراتژیک از جمله اردوگاه حندورات و منطقه "شاهر" مسلط شده است.

ارتش سوریه اعلام کرده است این حملات تنها مراکز تجمع و مقر تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد و تاکنون هیچ هدف غیرنظامی نداشته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار