فرماندار شوش از افتتاح نخستین اقامتگاه و سفره خانه سنتی در مجاورت قلعه و موزه تاریخی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی فرماندار شوش گفت: این اقامتگاه و سفره خانه که پردیس اهورا دانیال(بهشت خدای دانیال) نامگذاری شده در یکی از خانه های قدیمی شوش در مجاورت قلعه و موزه تاریخی به مساحت 340 مترمربع راه اندای شده است که دارای 6 اتاق باگنجایش 60 نفر در 2 طبقه است.

وی با بیان اینکه این اقامتگاه در راستای توسعه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی برپا شده است افزود: اشتغالزائی در شهرستان و ایجاد زیرساخت برای رفاه حال گردشگران و مسافران از مهم ترین برنامه های در شوش می باشد.

نجاتی بیان داشت: برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری، پخت و عرضه غذاهای سنتی و استفاده از معماری تاریخی منطقه همچنین تصاویری از گونه های جانوری، گیاهی و تاریخی از جمله تصاویری از گوزن شاخ دار و سرباز هخامنشی از جمله ویژگی های این اقامتگاه می باشد.

فرماندار شوش خاطرنشان کرد: این طرح صرف 2،5 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری بخش خصوصی با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش راه اندازی شده است.

شهر باستانی شوش با قدمتی بیش از 7 هزار سال یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت ایلامی و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهان هخامنشی بود.

محوطه تاریخی شوش و زیگورات چغازنبیل 2 اثری هستند که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.