استاندار هرمزگان با سفیر ایتالیا در ایران دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،جادری استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دو کشور ایران و ایتالیا به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای اشتراکات بسیاری هستند، گفت: دولت و ملت ایتالیا همواره مواضعی معتدلانه به ایران داشته اند و ارتباط خوبی میان دو کشور برقرار بوده است.
وی هرمزگان را قطب تولید فولاد در ایران معرفی کرد و گفت: طرح های توسعه ای و ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سواحل شرق و غرب هرمزگان در حال اجراست که کشورهایی از جمله چین، روسیه و کره جنوبی برای سرمایه گذاری در این مناطق اعلام آمادگی کرده اند و ما علاقه مندیم کشور ایتالیا نیز در این سرمایه گذاری ها حضور داشته باشد.
استاندار هرمزگان به پهلوگیری ناوشکن کشور ایتالیا در بندرعباس اشاره کرد و گفت: حضور این ناوشکن می تواند باعث مستحکم تر شدن روابط نظامی بین دو کشور ایران و ایتالیا شود. سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران ، ایتالیا را دوستی قدیمی برای ایران و به خصوص استان هرمزگان دانست وگفت : علاقه مند به توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با این استان هستیم.
مائورو کونچاتوری سفیر ایتالیا در ایران در دیدار با استاندار هرمزگان در بندرعباس بر لزوم افزایش همکاری میان ایران و ایتالیا در هرمزگان از جمله در زمینه تولید فولاد و فناوری های نوین تاکید کرد و گفت: شرکت های ایتالیایی علاقه بسیاری برای حضور در فعالیت های بندری در استان هرمزگان دارند و نیاز است با سرعت بیشتری در این زمینه گام برداریم.
وی گفت : ایران و ایتالیا شناخت عمیقی به یکدیگر دارند و در مسیر ارتباطی جاده ابریشم ارتباط کهن و دیرینه ای با هم داشته اند که این امر می تواند زمینه مناسبی برای توسعه ارتباطات دو کشور باشد.
سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پهلوگیری ناوشکن یورو از کشور ایتالیا در بندرعباس گفت: این حضور نشانه مثبتی در ارتباط دو طرف است که می تواند پیوند بیشتری میان دو کشور ایجاد کند.
کونچاتوری افزود:هرمزگان با داشتن بنادر بزرگ تجاری در کنار سواحل خلیج فارس و دریای عمان زمینه مناسبی برای همکاری با کشور ایتالیا دارد.
ناوشکن ایتالیایی یورو دیروز در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.
انجام دادن تمرین های نظامی و دیدن هرمزگان از اهداف ورود این ناو ایتالیایی به بندرعباس است .
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار