لرستان؛

پیش‎بینی برداشت 35 هزار تن سیب در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برداشت بیش از 35 هزار تن محصول سیب از سطح باغات بارور این شهرستان پیش‎بینی می‎شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ امینی گفت: از مجموع دو هزار و 519 هکتار سطح زیر کشت باغات سیب در شهرستان بروجرد یک هزار و 931 هکتار آن را باغات بارور تشکیل داده است که امسال برداشت 35 هزار و 500 تنی از این سطح پیشبینی میشود.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول سیب پاییزه از سطح باغات شهرستان بروجرد از اواسط شهریور ماه افزود: اوج برداشت این محصول در این شهرستان روزهای آغازین مهر ماه است و برداشت این محصول تا 20 مهر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تاکید کرد: با وجود افزایش برخی نهالهای سیب به مجموع درختان بارور این شهرستان با توجه به سرمای بهار امسال و بارشهای نابهنگام برداشت این محصول در این شهرستان با اندک کاهشی روبرو است.

امینی از شهرستان بروجرد به عنوان قطب تولید محصول سیب در استان لرستان یاد و گفت: همه ساله باغداران نمونه استانی در برداشت محصول سیب از این شهرستان انتخاب میشوند.

وی افزود: در کنار برداشت محصول سیب پاییزه برداشت محصول انگور در شهرستان بروجرد در حال انجام است و برداشت محصول هلو نیز به اتمام رسیده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری کلاسهای ترویجی و آموزشی برای باغداران و کشاورزان شهرستان بروجرد گفت: در طول سال کلاسهای آموزشی برای باغداران پیشرو محصول سیب این شهرستان برگزار میشود.

امینی افزود: سطح زیر کشت باغات مثمر شهرستان بروجرد 12 هزار و 436 هکتار است که از این مجموع 10 هزار و 202 هکتار سهم باغات بارور این شهرستان را تشکیل داده است.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 897 هکتار سطح زیر کشت باغات غیر مثمر شهرستان بروجرد گفت: مجموع باغات مثمر و غیر مثمر این شهرستان 14 هزار و 360 هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: از مجموع سطح زیر کشت باغات مثمر این شهرستان سهم باغات گردو با 3 هزار و 905 هکتار بیش از سایر محصولات باغی است.

امینی گفت: پس از محصول گردو باغات سیب، انگور، بادام و هلو شهرستان بروجرد به ترتیب با 2 هزار و 519 هکتار، یکهزار و 476 هکتار، یکهزار 138 هکتار و یک هزار هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان را به خود اختصاص دادهاند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.