مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی؛

باید از ظرفیت هنرمندان در جنگ نرم استفاده شود

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر جهت مقابله با دشمن در جنگ نرم استفاده شود.

باید از ظرفیت هنرمندان در جنگ نرم استفاده شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی فروزان در نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در همه حوزه های فرهنگی تئاتر، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی و ... باید در بالا بردن سطح آگاهی مردم در جنگ نرم و پدافند غیر عامل استفاده کرد.

وی گفت:رسالت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مقابله با ناتوی فرهنگی از همه ارگانها بیشتر است، امروز دشمن از تاکتیکها و تکنیکهای جدید برای مقابله با نظام استفاده می کند برای شناسایی و مقابله با این تهدیدات حوزه فرهنگ نقش مهمی را ایفا می کند.

مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی مقابله با تهدیدات سایبری و فضای مجازی را یکی از اولویتهای اولیه پدافند غیر عامل دانست و گفت: در این حوزه امنیت شبکه تمامی دستگاههای اجرایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، در چند ماه اخیر عده ای از هکرها سعی نمودند به زیرساختهای ما رسوخ کنند اما جوانان و نیروهای ما در حوزه سایبری از دانش بالاتری برخوردار بودند و توانستند حمله های آنان را خنثی کنند.

مهدی فروزان فضای مجازی را یک فرصت برای جامعه و ارتقاء آن دانست و افزود: فضای مجازی و قابلیتهای آن علاوه بر آن که می تواند یک فرصت برای ما باشد یک تهدید نیز برای خانواده ها می باشد که باعث جنگ و جدل، بروز شایعات و آسیب به حریمهای خصوصی شود که باید در حوزه پدافند غیر عامل فکری برای مقابله با این تهدیدها کرد.

وی گفت: فیلتر کردن یکی از راهکارهایی است که تا حدودی می تواند جلوی برخی از تهدیدات را بگیرد اما این همه کار نیست و باید همه حوزه ها برای مقابله با این آسیب ها بسیج شوند زیرا دشمن همه توان خود را بر روی این موضوع گذاشته است.

مدیر کل پدافند غیر عامل خراسان رضوی نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به این حوزه نگاهی جدی دانست و بیان داشت: باید از همه ظرفیتهای مطبوعات، رسانه ها، کتاب، نمایش، خانه های دیجیتال برای مقابله در این حوزه استفاده کرد.

فروزان با بیان این که از زمان خلقت انسان تا کنون جنگ وجود داشته است گفت: مرحله اول انسانهای اولیه به وسیله سنگ در مرحله دوم به کاربردن سلاحهای سرد، مرحله سوم به کاربردن سلاحهای گرم و مرحله چهارم جنگهای الکترونیکی همراه با فن آوریهای نوین، بیو تروریسم و ترورهای خاموش.

وی با ابراز تأسف نسبت به وجود جنگ‌های شیمیایی و الکترونیکی با فناوری‌های جدید در برخی از کشورها، افزود: تاکنون حدود ١٤ هزار جنگ در جهان رخ‌ داده و در این میان ٤,٥ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین، جان خود را در آن از دست‌ داده‌اند.

مدیر کل پدافند غیر عامل تهدیدات را دو نوع طبیعی و غیر طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: در جهان ٤٩ بلایای طبیعی شناسایی‌ شده که ، ٤٣ مورد از این بلایا در ایران نیز وجود دارد که سیل، زلزله و ... از این نوع بلایاست، در این نوع تهدیدات بشر دستی ندارد.

وی افزود: بلایای غیر طبیعی موضوعی است که امروزه گریبانگیر جامعه بشر شده است و بلایایی است که توسط انسان ایجاد می شود در حال حاضر در خصوص تهدیدات انسان ساز تکنولوژی و فن آوریهای نوین حرف اول را می زند.

انتهای پیام// ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.