روز گذشته همزمان با آغاز فصل مدارس در جمهوری اسلامی ایران، مجتمع امام حسن مجتبی ویژه اتباع افغانستانی استان قم نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

محمدعارف سلیمی مدیر و سرپرست مدرسه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان در مورد این مرکز آموزشی گفت: مدرسه امام حسن مجتبی(ع) ویژه دانش آموزان افغانستانی استان قم می‌باشد که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت است.

سلیمی با بیان اینکه این مرکز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پذیرای بیش از 880 دانش آموز پسر و دختر است، خاطرنشان کرد: این دانش آموزان اکثراً دارای مدارک اقامتی و کارت آمايشند و به این دلیل که تمامی کادر آموزشی و دبيران این مرکز نيز از مهاجرین افغانستانی هستند به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: من و همکارانم در این مرکز بر آن هستیم که دانش آموزان افغانستانی را که در جمهوری اسلامی ایران متولد شده‌اند با فرهنگ و جغرافیای افغانستان نیز آشنا کنیم و در همین راستا دروسی چون زبان پشتو، جغرافیای افغانستان و فارسی دری را نیز در برنامه آموزشی این دانش آموزان قرار داده‌ایم.

این معلم افغانستانی از دیگر ویژگیهای این مدرسه به تدریس زبان انگلیسی از سال دوم اشاره کرد و افزود: این مرکز از لحاظ علمی و آموزشی هیچ کم و کاستی نسبت دیگر مدارس ندارد، بلکه یک سری امکاناتی را نیز در اختیار دانش آموزان افغانستانی می گذارد که در حالت معمول مدارس دولتی چنین امکاناتی را ندارند.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایجاد زمینه‌های لازم برای فعالیت چنین مراکزی کمال تشکر و قدردانی را داریم و امیدورایم در آینده شاهد نسلی آموزش دیده و متخصص در بین مهاجرین افغانستانی باشيم تا قدم های بزرگی را در شکوفایی و بازسازی افغانستان شریف بردارند.

تدریس زبان پشتو، دری و جغرافیای افغانستان در مدارس ویژه اتباع

تدریس زبان پشتو، دری و جغرافیای افغانستان در مدارس ویژه اتباع

تدریس زبان پشتو، دری و جغرافیای افغانستان در مدارس ویژه اتباع
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار