نیویورک تایمز نوشت با وجود شکاف عمیق در جامعه آمریکا، مناظره ترامپ و کلینتون توجه بیشتر جمعیت این کشور را به خود جلب خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: دوشنبه شب، جامعه دوقطبی آمریکا برای 90 دقیقه شاهد نخستین رویارویی مستقیم دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات – خواهد بود.

به گفته تحلیلگران سیاسی و مقامات شبکه‌های تلویزیونی، تعداد بینندگان مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون می‌تواند به بیش از 100 میلیون برسد. این تعداد بیننده، بیش از بینندگان مناظره رونالد ریگان در سال 1980 – آماری که رکورد شکن بوده است -- خواهد بود.

بسیاری از آمریکایی‌هایی که خارج از کشورشان به سر می‌برند نیز اعلام کرده اند این مناظره انتخاباتی را دنبال خواهند کرد.

در جهان کنونی که افراد، رسانه‌های مربوط به حزب دلخواهشان را انتخاب می‌کنند، رویدادهایی که توجه این تعداد از افراد را به خود جلب کنند بسیار اندک هستند.

با این‌حال، رقابت نزدیک کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌ها و نیز اظهارات جنجالی و بحث‌برانگیز ترامپ، بینندگان بسیاری را برای تماشای مناظره میان این دو نامزد انتخاباتی می‌کشاند. در یک نظرسنجی که به وسیله سی‌بی‌اس نیوز و نیویورک تایمز انجام شد، 83 درصد رای دهندگان اعلام کردند مناظره دوشنبه شب را دنبال خواهند کرد.

این در حالی است که حامیان تبلیغاتی این مناظره – از جمله شرکت آئودی – در این میان سود می‌برند. آن‌ها پیام‌های بازرگانی با حال و هوای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهیه کرده اند و همانند تبلیغات در مسابقات بسیار بزرگ و پرطرفدار تیم‌های فوتبال آمریکایی، به بازاریابی می‌پردازند. با این‌که در طی برگزاری این مناظره هیچ پیام بازرگانی پخش نخواهد شد، شبکه‌های تلویزیونی میلیون‌ها دلار در ازای تبلیغات پیش و پس از این مناظره به جیب زده اند.

اما حتی در صورتی که بخش عمده‌ای از جامعه آمریکا این مناظره را مشاهده کند، آنچه آمریکایی‌ها خواهند دید با پرده‌ای از عقایدشان پوشانده خواهد شد، نه سخنانی که در حقیقت میان این دو نامزد انتخاباتی رد و بدل می‌شود. 

بر اساس نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز و نیویورک تایمز، 8 درصد رای دهندگان درباره رای خود همچنان اطمینان ندارند. این رقم قابل توجهی است. پس از به اتمام رسیدن مناظره ترامپ و کلینتون، احتمالا بینندگان به شبکه‌های چپ یا راست گرای مورد علاقه خود مراجعه خواهند کرد و نظرات کارشناسان این شبکه‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد. همچنین، مردم در شبکه‌های اجتماعی نیز برداشت‌های لحظه‌ای از سخنان این دو کاندیدای انتخاباتی را منتشر خواهند کرد.

"چارلز پونس" – نویسنده کتاب تاریخ اخبار تلویزیونی – گفت: "تفاوتی ندارد این مناظره را از چه منبعی دنبال کنید. همه ما آنچه اتفاق خواهد افتاد را پیش چشم خود خواهیم دید. اما هنگامی که وارد تجزیه و تحلیل آن خواهیم شد، تمامی این مناظره را فراموش خواهیم کرد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار