ارومیه؛

سنجش سلامت افزون بر 61 هزار نوآموز در پایگاههای سنجش سلامت آذربایجان غربی

تاکنون افزون بر 61 هزار بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در پایگاههای سنجش سلامت استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان بااعلام این خبر افزود: از زمان آغاز پذیرش نوآموزان که شانزدهم خرداد ماه بود، پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان پذیرای خانواده ها و کودکان بودند.

عیسی محمدی با بیان اینکه تاکنون 61 هزار و 262 نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاههای سنجش سلامت استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند؛ ادامه داد: از این تعداد 54 هزار و 284 نفر نو آموز دبستانی بود که 47 هزار و 857 نفر از این گروه به مدارس عادی معرفی شدند و 6هزار و 425 نفر به پایگاههای تخصصی جهت ارزیابی تکمیلی معرفی شده اند.

محمدی اضافه نمود: از 6هزار و 980 نفر نو آموز پیش دبستانی نیز تعداد 6هزار و 343 نفر به مدارس عادی معرفی و 637 نفر به پایگاه تخصصی ارجاع داده شده اند.

وی بیان کرد: 36 پایگاه در حال ارائه خدمات به خانواده ها بوده که 6 پایگاه در ارومیه واقع شده و بقیه در شهرستانها مستقر هستند.

این مقام مسئول تعداد دانش اموزان استثنائی شناسایی شده تاکنون را 176 نفر و دانش آموزان تلفیقی را 47 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد یک هزار و 98 نفر نیز به عنوان دانش اموزان دیرآموز شناسایی شده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان بیان کرد: پیش بینی می شود امسال 55 هزار نفر در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و هشت هزار و 300 نفر در 10 پایگاه در طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی اظهار کرد: سنجش کودکان پیش دبستانی نیز بلافاصله بعد از اتمام سنجش سلامت نوآموزان اطلاع رسانی و نوبت دهی آن آغاز می شود.

محمدی گفت: هزینه اجرای طرح به ازای هر نوآموز 140 هزار ریال بوده که در برخی مناطق روستایی به صورت نیم بها و در کلیه مدارس عشایری بصورت رایگان نیز انجام می شود.

در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان این کودکان از نظر شاخصهای مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند.

سنجش شنوایی و بینایی و بررسی کارت واکسیناسیون، توده بدنی، نسبت قد به سن، سابقه بیماریها، بهداشت پوست و مو از موارد مورد ارزیابی در سرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.