گرمسار؛

سرشماری اینترنتی رایگان در ادارات گرمسار انجام می‌شود

فرماندار گرمسار با اشاره به سرشماری اینترنتی رایگان در ادارات این شهرستان گفت : مردمی که توانایی و امکانات انجام سرشماری به روش اینترنتی را ندارند، می‌توانند به یکی از ادارات در این شهرستان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرمسار، فرماندار گرمسار با بیان اینکه 15 نفر در شهر گرمسار و چهار نفر در روستاهای توابع به‌عنوان مأمور سرشماری گزینش شدند، گفت: در همه ادارات شهرستان گرمسار، سرشماری اینترنتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
داریوش طاهری در گرمسار ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، افزود: برای نخستین بار در سطح کشور سرشماری نفوس و مسکن در دو مرحله به‌صورت اینترنتی و حضوری برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه انجام سرشماری به شیوه غیرحضوری و اینترنتی از مزایای خوبی بهره‌مند است، افزود: سرشماری به روش اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شده و تا 24 مهرماه ادامه دارد.
فرماندار گرمسار تصریح کرد: پس‌ازآن از 25 مهرماه سرشماری در مرحله دوم به روش حضوری آغاز خواهد شد و تا 25 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
طاهری با اشاره به برخی ویژگی‌های سرشماری به روش اینترنتی، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی مردم و دولت از مهم‌ترین ویژگی این روش است که آن را از سرشماری به روش سنتی و حضوری در مقابل درب منازل متمایز می‌کند.
وی افزود: آمارگیری اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی و توسعه آینده کشور است و کشوری که اطلاعات و جامع آماری دقیقی از وضع جمعیت و ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از مردم خود داشته باشد، می‌تواند مراحل پیشرفت و توسعه را راحت‌تر طی کند.
فرماندار گرمسار استفاده از نرم‌افزار به‌جای فرم‌های کاغذی را یکی از مسائل مهم برای کاهش هزینه‌های دولتی عنوان کرد و گفت: نام و نام خانوادگی اعضای خانواده، مشخصات شناسنامه‌ای، دین، تابعیت، سطح سواد اعضای خانواده، نوع بیمه درمانی، آدرس دقیق محل سکونت، نحوه تصرف واحد مسکونی و اطلاعاتی در خصوص نوع مصالح به کار برده شده در مسکن از جمله موارد مهمی است که باید سرپرست خانوار به هنگام ثبت‌نام، آگاهی دقیق به آن داشته باشد.
وی بیان کرد: 15 نفر در شهر گرمسار و چهار نفر در روستاهای توابع این شهر به‌عنوان مأمور سرشماری گزینش شدند و از 25 مهرماه تا 25 آبان‌ماه برای انجام مرحله دوم سرشماری به‌صورت حضوری مقابل درب منازل مراجعه خواهند کرد.
فرماندار گرمسار افزود: افرادی که در مرحله اینترنتی نسبت به انجام سرشماری اقدام کردند در پایان کد پیگیری از طرف سایتwww.sarshomari 95.ir دریافت خواهند کرد که با ارائه آن کد به مأمور سرشماری می‌توانند در وقت خود صرفه‌جویی کنند .
طاهری با تأکید بر مزایای سرشماری به روش اینترنتی، اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم با شرکت در سرشماری اینترنتی به زمان باارزش خود و دیگران احترام بگذارند و به صرفه‌جویی در هزینه‌های دولتی نیز کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: در همه ادارات شهرستان گرمسار، سرشماری اینترنتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود و مردمی که توانایی و امکانات انجام سرشماری به روش اینترنتی را ندارند، می‌توانند به یکی از ادارات در این شهرستان مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.