روستای درب آستانه از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود به عنوان پایلوت اجرای طرح بین المللی(منارید)در حوزه منابع طبیعی انتخاب شده است.

اجرای طرح بین المللی در حوزه منابع طبیعی شهرستان دورود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ محمدحسین بابایی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان یکشنبه شب در جلسه هماهنگی اجرای طرح منارید در دورود گفت: پروژه بین المللی منارید با هدف شناسایی و رفع موانع موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی از طریق تقویت ظرفیت های قانونی و سازمانی ، ارائه الگوهای موفق در زمینه مدیریت اراضی ، زیست بوم ها و منابع آب در هفت کشور خاورمیانه و شمال آفریقا بطور همزمان اجرا می شود. 

وی همچنین دیگر اهداف اجرای این طرح را هماهنگی بین دستگاه های متولی ، تغییر معیشت و توانمندی جوامع روستایی و حفظ و جلوگیری از فرسایش خاک عنوان کرد و گفت: دامنه فعالیت پروژه منارید بسیار فراتر از حیطه وظایف سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور بوده و کلیه دستگاه های قانونگذاری ، اجرایی ، نظارتی و آموزشی که به نوعی با مدیریت و بهره برداری از منابع آب و خاک ارتباط دارند باید در اجرای طرح همکاری کنند.
 
بابایی با بیان اینکه شهرستان دورود به عنوان هفتمین منطقه پایلوت کشوری و اولین منطقه استانی برای اجرای پروژه منارید انتخاب شده است ، افزود:حوزه انتخابی در شهرستان دورود برای اجرای طرح بر اساس معیارهای نوزده گانه شامل روستاهای درب آستانه ، دره اسپر ، سراوند ، لاسوره علیا و سفلی است. 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان همچنین گفت: از آنجا که طرح منارید پروژه ای بین المللی است و نتایج آن به صورت جهانی منتشر خواهد شد امیدواریم با استفاده از تجربیات داخلی و خارجی و با هماهنگی بین بخشی ادارات شهرستان از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده به عمل آید. 

به گفته وی مقدمات اجرای این طرح در شهرستان دورود آماده شده و بزودی کار اجرای آن آغاز می شود. 

انتهای پیام /ا
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.