شهردار سمنان گفت: دراجلاس همکاری و توسعه شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم در چین ، راهکارهایی برای همکاریهای اقتصادی در سطح منطقه ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها ی باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،شهردار سمنان درباره این اجلاس گفت: این اجلاس چهارمین اجلاس همکاری و توسعه شهرهای کمربند اقتصادی جاده ابریشم با موضوع "به میراث بردن روح راه ابریشم و تقویت همکاریهای عملی" بود که 22 و 23 سپتامبر (1-2 مهر)در ارومچی مرکز استان شین جیان چین برگزار شد.
حسین موسوی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان اجلاس در حدود صد نماینده از کشورهای مختلف، 10نماینده  از 25 شهر چین ، مقام سفارتی ، نمایندگان اتاق بازرگانی و کارآفرینان، متخصصان و موسسات تحقیقاتی از 25 شهر داخلی چین ، نمایندگان سازمان همکاریهای شانگهای، صندوق جاده ابریشم، موسسات مالی مرتبط و شرکتهای بزرگ لجستیک بودند.
وی گفت: شرکت در برخی برنامه های اکسپو چین-اوراسیا ،بازدید ازهاب حمل و نقل ریلی سریع و تعدادی از صنایع از جمله برنامه های جانبی این اجلاس بود.
شهردار سمنان از برقراری تفاهم نامه همکاری و دوستی بین سمنان و ارومچی خبردادو تصریح کرد:در حاشیه برگزاری این اجلاس دیداری با ایلهام سبیر شهردار ارومچی نیز انجام شد که نتایج بسیار خوبی در برداشت .
 شهردار سمنان با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد مردم ارومچی مسلمان هستند  گفت: زمینه برای توسعه مناسبات فرهنگی و مذهبی  فراهم است.
موسوی گفت:در پایان این دیدار دوستانه ،درخواست تنظیم تفاهم نامه همکاری ودوستی و خواهر خواندگی بین ارومچی و سمنان مطرح و مورد موافقت شهردار ارومچی قرار گرفت .
وی گفت :در بند یک این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند تا تلاش مجدانه خود را برای دستیابی به مزایای مشترک شهری به انجام برسانندو در بند دوطرفین اعلام کردند که همکاری های دوستانه در راستای اقتصاد، تجارت ، فن آوری ، آموزش ، (تبادل دانشجو) ، فرهنگ ، سلامت ، ورزش و برگزاری کنفراس ها با یکدیگر خواهند داشت.
موسوی در این سفر با برگزاری نشت های مشترک با نمایندگان سایر کشورها از جمله تایلند و ترکیه و ... به معرفی پتانسیل ها و توانمندی های استان و به ویژه شهر سمنان نگین راه ابریشم به شرکت کنندگان پرداخت و از آنها دعوت کرد به این شهر تاریخی و مهم در جاده ابریشم سفر کنند.
انتهای پیام/ر  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار