گیلان؛

نشست بین المللی پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی

دومین نشست دبیران پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی امروز در رشت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس پارک علم و فناوری استان گیلان با اعلام این خبر گفت: این نشست 3 روزه با حضور دبیران پارک های علم و فناوری اندونزی، لبنان، افغانستان، پاکستان، نیجریه، سودان، جمهوری آذربایجان، بنگلادش، عراق و استان های قزوین، اصفهان، کردستان، آذربایجان شرقی و گیلان و 2 مدرس از آلمان و یونان برگزار می شود.

مجید متقی طلب هدف از برگزاری نشست بین المللی پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی را تبادل نظر اطلاعات  ذکر  کرد و افزود: در این نشست راه های درآمدزایی و تولید ثروت از علم و تکنولوژی بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: دومین نشست دبیران پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی  با همکاری بانک توسعه اسلامی، کمیته علم و فناوری سازمان همکاری کامستک و شبکه پارک های علم و فناوری ایران برگزار شده است.

امید فردوس، دبیر پارک علم و فناوری افغانستان هم در رشت گفت : ما ایده های جدید پارک علم و فناوری گیلان و راه های ارتقاء علم و تکنولوژی که در ایران اجرا شده  را به کشورمان منتقل خواهیم کرد.

خانم ابوبکار، دبیر پارک علم و فناوری نیجریه هم علاوه بر ابراز محبت نسبت به ایرانی ها مطالب ارائه شده در نشست را بسیار مفید دانست.

سیا فریزا مالدین، دبیر پارک علم و فناوری اندونزی به اهمیت برقراری ارتباط علمی بین کشورهای اسلامی اشاره و افزود: کشورهای اسلامی مهد علم و دانش هستند و با گسترش روابط و تقویت دوستی ها می توان زمینه ساز رشد و پیشرفت بیشتر در جوامع شد.


انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.