رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ارتش گفت: شکست حصر آبادان، مرهون همکاری ارتش و سپاه بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر گلفام رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ارتش جمهوری اسلامی ایران، در همایش پیام‌آوران شکست حصر که در حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ارتش و سپاه پاسداران بعد از عزل بنی صدر با یک وحدت کامل و بنا به دستور امام راحل که فرمودند آبادان باید آزاد شود، این مسئله را در دستور کار قرار دادند و با طراحی یک عملیات بزرگ که ثامن‌الائمه نامیده شد، موفق شدند این حصر را از بین ببرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شهیدان نامجو، فکوری، کلاهدوز، فلاحی و جهان‌آرا از فرماندهان بزرگ بودند که در این عملیات حضور داشتند و بعد از شکست حصر در حال بازگشت برای اعلام این خبر به امام(ره) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

وی افزود: طی دو سال اخیر، برنامه‌های زیادی برای بزرگداشت یاد این شهدا در نزدیکی محل شهادتشان در ورامین برگزار شد و امسال نیز تصمیم گرفتیم تا همایش بزرگتری برگزار کنیم که توانستیم این مراسم را برنامه ریزی کنیم.

امیر گلفام در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد : در مراسم امروز به یاد این عزیزان برنامه های مختلفی از جمله تجلیل از خانوادهای این بزرگوارن، رونمایی از کتاب و همچنین از تمبر این پنج شهید سرافراز رونمایی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار