رئیس ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت: در راستای فعالیت‌های شبانه‌روزی برای احیا دریاچه ارومیه نتیجه افزایش 35 درصدی سطح آب نسبت به سال گذشته گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کلانتری گفت: در حدود 2 هزار و 90 کیلومترمربع از وسعت آب پر شده است که این متراژ برای احیا بسیار چشمگیر بوده و نشان از موفقیت‌آمیز بودن پروژه‌های احیا است.

وی با بیان اینکه 86 پروژه عمرانی در راستای احیای دریاچه ارومیه طرح شده است، افزود: با اختصاص 300 میلیارد تومان بودجه تا به امروز و همچنین تخصیص 800 میلیارد تومان دیگر تا پایان سال‌جاری از حوادث غیرمترقبه از اقدامات شاخص برای احیا دریاچه بوده است.

وی تصریح کرد: برای احیای دریاچه ارومیه بودجه یک هزار و 900 میلیارد تومانی در کل پیش‌بینی شده است که از این مقدار 300 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

کلانتری اذعان داشت: 300 میلیارد تومان بودجه در سه بخش هزینه خواهد شد که از این سه بخش قیمتی برای حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی شده است و البته صد در صد بودجه برای آب‌های زیرزمینی تخصیص داده شده است.

رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را برای تسریع در عملیات احیا انجام خواهند داد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.