مشاور عالی شهردار مشهد گفت: شهر مشهد از لحاظ جمعیت، وسعت و گردشگری بزرگ‌ترین شهر مذهبی جهان است و در سالهای گذشته به اشتباه، پس از شهر لهاسا دومین کلان شهر مذهبی معرفی شده است.

مشهد می تواند به برندی در گردشگری حلال تبدیل شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی‌اصغر عنابستانی، در نخستین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی ویژه هتلداران و رستوران داران ،با اشاره به ظرفیت‌هایی تاریخی، فرهنگی، طبیعی و زیارتی کشور، اظهارداشت: علیرغم ظرفیت های موجود، متأسفانه جزء 10 کشور برتر در حوزه گردشگری در جهان اسلام نیستیم و مشهد 2017 فرصتی مناسب برای رسیدن به این مهم است.
وی افزود: باید بپذیریم که مذهبی بودن مشهد محدودیت نیست و ما نیازمند باید یک باز تعریف از موضوع گردشگر و گردشگری مبتنی برمزیت های مذهبی مشهد و ترویج شعائر مذهبی هستیم.

مشاور عالی شهردار مشهد، در خصوص نیاز مشهد به زیرساختی چون سالن همایش های بین المللی، گفت: در حال حاضر تنها سالن موجود از نظر امکانات و ظرفیت، سالن همایش های صدا وسیما است ولی این سالن نیز مناسب برگزاری همایش های بین المللی نیست.

وی ادامه داد: ما امروز آمادگی این را داریم که با همکاری بخش خصوصی، یک مرکز همایش‌های بین‌المللی در مشهد احداث کنیم و با توجه به زمان باقیمانده تا مشهد 2017، به دنبال تغییر کاربری برخی از سازه‌های موجود نیز هستیم.

عنابستانی نیاز به وحدت در میان بخش های مختلف دولتی و خصوصی را در راستای مشهد 2017 ضروری دانسته و  گفت: مردم اصفهان خصلت بسیار خوبی دارند و وقتی منافع شهرشان مطرح می شود،اختلافات سیاسی را به کنار گذاشته و فرصت های بوجود آمده را صرف این اختلافات نمی کنند و نتیجه آن نیز در سال 2006 عایدشان شد. فرصت مشهد 2017 نیز فرصت ویژه ایست که نباید ازدست برود.

دبیر برگزاری این اجلاس نیز با بیان اینکه کلان شهر مشهد قطب صنعت هتلداری در کشور محسوب می شود، گفت: با توجه به رویداد مشهد 2017 ، ضرورت برگزاری این اجلاس، بیش از پیش احساس می شد.
احسان علوی، هدف از برگزاری این اجلاس را ارائه تازه ترین آموزشهای مرتبط با هتلداری و رستوران داری در راستای انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 دانست و افزود: در این همایش آموزشهای هتلداری، رستوران داری، کافی شاپ و حوزه مواد غذایی در صنعت گردشگری ارائه شد.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.