به گزارش گروه استان های
باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین مختاری گفت: سالانه هزینه بسیار زیادی صرف مرمت و تعمیر و نگهداری زیرساختهای شهری نظیر روسازی معابر و پل ها می شود که یکی از مهم ترین علت های آن اضافه بار انواع وسایل نقلیه باری نسبت به بار مجاز است.
وی ضمن اشاره به خسارت میلیاردی ناشی از اضافه بار خودروهای سنگین و نیمه سنگین به زیرساخت های شهری و همچنین صدمات مالی و جانی ناشی از عدم عملکرد به موقع سیستم های خودروهای سنگین به جهت بار اضافه و تصادفات ناشی از آن گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اقدام به تهیه طرحی با عنوان مدیریت تخلفات اضافه بار کرده که پس از تصویب در شورای اسلامی شهر مشهد از خردادماه امسال ضمن اطلاع رسانی به شاغلین این حوزه عملیاتی شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد تصریح کرد: خودروهای سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل بار ظرفیت مجازی برای بارگیری دارند که در کارت خودروی آن ها قید شده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد و اگر بیش تر از این ظرفیت اقدام به بارگیری کنند متوقف و اعمال قانون خواهند شد.
مختاری هدف اصلی از اجرای طرح مدیریت تخلفات اضافه بار را فرهنگ سازی دانست و در این رابطه عنوان کرد: لذا در مرحله اول اجرای طرح که خودرو متوقف و توزین می شود صرفاً اضافه بار آن ها یادداشت و تذکرات لازم داده می شود و در صورت تکرار این تخلف، برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی ضمن تأکید بر نظارت و کنترل مطلوب بر نحوه عملکرد و فعالیت ناوگان حمل و نقل بار درون شهری و حومه به منظور سهولت دسترسی شهروندان به سیستم حمل و نقل بار و جابجایی ایمن کالا تصریح کرد: تعداد تیم های فعال در این طرح 5 اکیپ می باشند.
انتهای پیام//ف.ح